سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

آیا رزین به راحتی می شکند؟

    نظر


پس از پخت، رزین اپوکسی در برابر سایش و پارگی عمومی و همچنین خوردگی و آسیب محیط طبیعی بسیار مقاوم است. بسته به ضخامت محصول، رزین اپوکسی حتی ممکن است قبل از شکستن تحت فشار شدید قرار گیرد. جالب اینجاست که در برابر اشعه UV مقاوم نیست.

اما اگر از چسب اپوکسی برای اتصال دو نوع محصول استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از چسب بادوام به عنوان پایه کل محصول، استفاده از آن به عنوان چسب می تواند به محصول آسیب برساند. به عنوان مثال، تریم لاستیکی که به طور نامناسب به هم چسبانده شده اند، می توانند در محل تعمیر بشکنند (به عنوان مثال، حلقه های فلزی اسپیسر اپوکسی)، حتی اگر خود چسب شکسته نشود.

آیا رزین به راحتی شکسته می شود؟

انواع مختلفی از رزین در سیماب رزین وجود دارد که برای اهداف مختلف استفاده می شود. قبل از شروع کار بر روی پروژه خود، بزرگ یا کوچک، باید کیفیت رزین را بررسی کنید، زیرا همه انواع اپوکسی ها به خوبی کار نمی کنند.

اگر از رزین اپوکسی باکیفیت استفاده کنید و دستورالعمل های تزریق و پخت را به طور موثر دنبال کنید، رزین اپوکسی پخت شما به راحتی ترک نمی خورد. آبیاری بی اثر می تواند منجر به ترک شود.

به ویژه، اگر با رزین اپوکسی کار می کنید و اجازه می دهید بیش از حد گرم شود، ممکن است در طول فرآیند پخت، نتایج منفی مانند ترک و حباب را تجربه کنید. اما اگر طبق دستورالعمل عمل کنید و طبق توضیحات محصول اپوکسی را با دقت بریزید، اپوکسی سخت شده نباید به راحتی شکسته شود.

آیا رزین به راحتی می شکند؟

خوشبختانه رزین اپوکسی (پس از عمل آوری) مستعد ترک خوردگی یا آسیب های دیگر نیست. الیافی که محصول را تشکیل می‌دهند بسیار بادوام هستند و هنگامی که با یک عامل تقویت‌کننده در مراحل ریخته‌گری/تمپرینگ ترکیب می‌شوند، محصولی طولانی مدت ایجاد می‌کنند. قطعات نازک رزین ممکن است خم شوند، اما بعید است که ترک بخورند.

رزین به راحتی خراب نمی شود و برای مدت طولانی دوام می آورد قبل از شکستن می تواند خم شدن و استرس زیادی را تحمل کند رزین برای شکستن به فشار اضافی و همچنین رزین نازک اضافی نیاز دارد

ماندگاری چسب چقدر است؟

محصولات رزین طول عمر نامحدودی دارند مگر اینکه محصول در معرض فشار شدید یا اشعه UV قرار گیرد. اشعه ماوراء بنفش تاثیری بر دوام رزین اپوکسی ندارد، اما می تواند باعث تغییر رنگ محصول شود. دوام اپوکسی پخته نشده بسته به کیفیت و نگهداری مناسب متفاوت است.

به یاد داشته باشید که رزین اپوکسی تا زمانی که در یک ظرف در بسته در دمای مناسب (و دور از نور مستقیم خورشید) نگهداری شود، ماندگاری بالایی دارد. کفپوش رزین اپوکسی نیز دوام بیشتری دارد، اگرچه این استفاده احتمالاً آسیب بیشتری نسبت به استفاده معمولی خواهد داشت.