سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

10 نکته ای که در مورد نظافت ساختمان نمی دانستید!

    نظر


نظافت منزل، شغلی پرطرفدار.نظافت منزل در غرب تهران کاری است که روز به روز بر تقاضای آن افزوده می شود. دلیل اصلی این امر افزایش تقاضا برای نظافت منزل است. هر صاحب خانه ای از نظافتچی خانه خود بهترین و کارآمدترین خدمات را انتظار دارد. به همین دلیل، تیم تحریریه نظافت خانه سیمرغ آریا قایم شهر تصمیم گرفت تا مقاله ای در مورد مواردی که برای نظافت منزل خود نیاز دارید، گردآوری کند. در ادامه مقاله با شرکت نظافتی تیک شهر همراه باشید.


اول از همه، چرا نظافت خانه؟

اول از همه باید بدانیم که آیا نظافت ساختمان برای خانه ما مفید است یا خیر؟ خانه‌ای که مهمانی بزرگی برپا کرده است می‌تواند برای تمیز کردن کمک کند. بسیاری از افراد به شرکت‌های نظافت منزل اعتماد ندارند یا نمی‌خواهند به آن‌ها اعتماد کنند و به همین دلیل به آنها نگاه اشتباهی می‌کنند. بنابراین اولین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که چرا اصلاً به نظافت خانه نیاز داریم؟ آیا می خواهیم برای نظافت منزل خود هزینه معقول و معقولی بپردازیم یا خیر؟

در ابتدای پیدایش شرکت های خدمات نظافتی، جامعه بر این باور بود که خدمات این گونه شرکت ها متعلق به افراد ثروتمند جامعه است. با رشد خدمات خانگی و نهادینه شدن فرهنگ آن، اکنون می توان گفت که تقریباً همه به یک شرکت خدماتی اعتماد لازم را دارند. و حاضرند برای آنها نظافتچی خانه استخدام کنند. اگر شما نیز به این موضوع متقاعد شده اید و می دانید که با اعتماد به شرکت خدماتی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید، بقیه مقاله برای شماست. پس حتما با ما همراه باشید.

چند نکته در مورد تمیز کردن ساختمان قبل از شروع

نظافت ساختمان سخت و طاقت فرسا اما ضروری و مهم است. بیشتر ارتباط بین مشتری و پزشک انجام می شود، و این نحوه انجام درست آن است. بنابراین هر دو طرف حق دارند به یکدیگر احترام بگذارند. این برای هر کسب و کاری صدق می کند. بنابراین باید به آن توجه کرد.

اکنون که این مشکل برطرف شده است، می توانم ده نکته در مورد تمیز کردن خانه به شما بگویم.

تهیه تجهیزات نظافت ساختمان بر عهده شماست

بر خلاف تصور عمومی، شما مشتری محترم مسئول لوازم شستشو و نظافت خود هستید. در واقع همه شرکت های خدماتی چنین قانونی دارند. این یکی از حقوق مشتریان است که تصمیم بگیرند از چه تجهیزاتی برای تمیز کردن خانه خود استفاده کنند و از چه برندهایی برای تمیز کردن خانه خود بهتر و کارآمدتر استفاده کنند. از طرفی ممکن است به برخی مواد شوینده و شیمیایی حساسیت داشته باشید و با خرید مواد شوینده بی ضرر از آسیب رساندن به خود و خانه خود جلوگیری کنید. در غیر این صورت هزینه کل به دلیل خرید مواد شوینده افزایش می یابد.

این موضوع بسیار مهم است. در قلب این حقوق مشتری قرار دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند که این برای شرکت های خدماتی و کسانی که خانه ها را تمیز می کنند مفید است. اما اینطور نیست. با این حال، هر دو مشتری باید صابون را تهیه کنند یا هزینه آن را بپردازند. بنابراین بهتر است سعی کنیم بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات را برای خانه خود تهیه کنیم.

نظافتچی خانه نباید کمتر از وظیفه یا بیشتر از وظیفه کار کند

فرض کنید ماشین شما خراب می شود و می خواهید آن را تعمیر کنید. در واقع وقتی ماشین خود را نزد مکانیک می بریم، انتظار نداریم ماشین ما را رنگ یا جلا بزند چون این کار او نیست. اما اگر موتور ماشین ما خراب شود یا گیربکس آن مشکل داشته باشد، کار مکانیک این است که سریع آن را تعمیر کند. چون برای انجام این کار دستمزد گرفته و مهارتش در آن زمینه است.

مسائل مشابهی در مورد مسائل نظافت و نظافت خانه صدق می کند وقتی نظافتچی خانه را برای نظافت خانه یا ساختمان خود استخدام می کنیم، وظایف او باید به خوبی انجام شود. چون ما برای یکسان دستمزد متفاوتی می گیریم اکثر مشتریان این نوع کار را درک می کنند و در صورت کمبود کار، به درستی به نظافتچی هشدار می دهند

از طرف دیگر، نظافتچی خانه شما کاری جز تمیز کردن خانه شما ندارد، مگر اینکه نکات اضافی دریافت کند و هزینه آن را بپردازد. به عنوان مثال، انتظار اینکه او تلفن، درب خانه را پاسخ دهد یا خانه ای بخرد، غیرمنطقی است. اگرچه اکثر نظافتچی ها کارهای کوچکی برای رضایت مشتری انجام می دهند، اما این واقعا اشتباه است. نظافتچی موظف است فهرست کارها را از مشتری بگیرد و مستقیماً به سمت وظایف اصلی او حرکت کند. و تا زمانی که کار تمام نشود، هرگز خانه را ترک نمی کند.

باید لیست نظافت منزل تهیه کنید

به یاد داشته باشید که مشتریان خود را مانند پشت دست خود می شناسید. اما انسان بی گناه اینطور نیست. صاحب خانه در منطقه ای که باید تمیز شود باید نظافت منزل سفارش دهد. وظیفه مشتری تهیه لیستی از وظایف و وظیفه نظافتچی این است که تمام آن وظایف را در ساعات مشخص شده انجام دهد. به عنوان مثال، نظافتچی باید بداند حمام کجاست، سینک کجاست، و وسایلی که باید بخورد کجاست، علاوه بر این، فرد تمیز باید زباله‌ها و محل استفاده از وسایل را بداند تا در زباله‌ها نیفتند. . اتاق هایی که باید تمیز شوند باید برای نشان دادن منطقه کار نظافتچی علامت گذاری شوند.

نظافت خانه نباید مزاحمتی برای اعضای خانه و کار آنها ایجاد کند

وقتی یک برقکار برای خانه خود استخدام می کنیم، از او می خواهیم که این کار را انجام دهد. نه بیشتر نه کمتر. یکی از واضح ترین حقوق مشتری، آسایش منزل است و نظافت منزل نباید باعث شود آرامش خانه خود را از دست بدهید. مثلاً گفتگوهای تصادفی و غیر ضروری که به کار مربوط نمی شود. یا اگر قسمت هایی از خانه وجود دارد که نیازی به تمیز کردن ندارند. در چنین موارد استثنایی مشتری حق شکایت و تماس با شرکت خدمات مربوطه را دارد.

مشتری نباید در نظافت محل دخالت کند

همانطور که گفته شد، نظافتچی و مشتری حقوقی دارند که هر دو طرف باید به آن احترام بگذارند. دادن پیشنهاد و انتقاد مانعی ندارد اما نباید در کار نظافتچی خللی ایجاد کند. به عنوان مثال ابزار کار باید از همان لحظه اول در دست نظافتچی بماند و مشتریان آن را از دست نظافتچی نگیرند. نظافت باید به طور کامل توسط خود نظافتچی انجام شود. اگر نظافتچی ها در کارشان مشکل دارند با آنها صحبت نکنید. همچنین درخواست ها و وظایفی که نظافتچی مرد انجام می دهد با نظافتچی زن متفاوت است و نباید توقعات غیرمنطقی برای نظافت صحیح خانه داشت.

کارفرما نباید در کار نظافتچی ساختمان دخالت کند.

اگر خانه شما نیاز به نظافت اولیه با ساعات کاری طولانی و وظایف سنگین دارد، بهتر است از یک نظافتچی ملایم بخواهید. نظافت دیوارها و پنجره‌های بلند، جابجایی اثاثیه و لوازم خانگی سنگین، نظافت مکان‌های دورافتاده و کارهای سنگین را بهتر است نظافتچی‌های مرد انجام دهند. از طرفی مواردی مانند اتو کردن، شستن لباس، ظرف شستن و ....

در مورد قیمت ها، استخدام نظافتچی گران تر است. دلیل این امر افزایش تقاضای مشتری برای نظافتچی و احساس امنیت و اعتماد است. البته موضوع ایمنی بیشتر به مشتری مربوط می شود تا نظافتچی. به عنوان مثال، اگر شما یک زن هستید و تنها زندگی می کنید، استفاده از پاک کننده های زنانه عاقلانه تر و ایمن تر است. اما به خاطر داشته باشید که نظافتچی نمی تواند کارهای دشوارتر از ظرفیت خود را انجام دهد.

انعام دادن به پاک کننده توصیه می شود اما لازم نیست

نظافتچیان خانه اغلب پس از اتمام کار از مشتریان انعام می خواهند. پرداخت انعام چیز خوبی است و نشانه فرهنگ بالای مشتری است. زمانی که شما به عنوان مشتری برای نظافتچی منزل خود انعام می گذارید، نشان از رضایت شما از عملکرد اوست که نظافت منزل شما را نیز خوشحال می کند. انعام نشانه ارتباط موثر و سازنده بین مشتری و سازنده است. انعام دادن اغلب یک حرکت سخاوتمندانه است.

اما انجام این کار ضروری نیست. اساساً نظافتچی حق ندارد درخواست های غیر منطقی برای نکات و موارد اضافی داشته باشد. زیرا حقوق وی به وی پرداخت می شود و مبلغ دیگری به وظیفه ای که نظافت منزل انجام می دهد مربوط نمی شود. لازم به ذکر است که انعام دادن باعث کاهش هزینه خدمات نمی شود. و با این حال قیمت باید به طور کامل توسط مشتری پرداخت شود.

هزینه تجهیزات و صابون جزء هزینه اصلی نیست

همانطور که در بالا ذکر شد برای جلوگیری از بروز مشکل باید مواردی توسط کارکنان نظافتی و مشتریان رعایت شود. یکی از این مسائل خرید ابزار کار و مواد شوینده توسط خود مشتریان است. برخلاف تصور رایج، این موضوع بسیار رایج است. اما در بسیاری از موارد مشتریان تهیه این اقلام را به یک شرکت نظافتی یا یک شرکت خدماتی مورد نظر واگذار می کنند. این موضوع تنها زمانی پذیرفته می شود که پرداخت های اضافی بیش از حد معمول انجام شود. در واقع اگر مشتری تجهیزات را تهیه نکند، قیمت آنها به قیمت اصلی اضافه می شود.