سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

GRE چیست؟


آزمون GRE یا GRE از عبارت Graduate Records Exam گرفته شده است که برای سنجش توانایی های دانش آموزان در زمینه های علمی به کار می رود. در ایران بسیاری از افراد این آزمون را با آزمون زبانی مانند تافل یا آیلتس اشتباه می گیرند زیرا هدف از برگزاری این آزمون سنجش توانایی زبان دانش آموز نیست. هدف از آزمون GRE ارزیابی شایستگی در یک زمینه دانشگاهی است. در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

تفاوت بین GRE و تافل در آزمون آیلتس است

تافل و آیلتس آزمون های زبان هستند و در سنجش توانایی شما در تسلط بر زبان انگلیسی مهم هستند. اما هدف از آزمون GRE بررسی مهارت های انگلیسی شما نیست. هدف از آزمون GRA اندازه گیری توانایی تصمیم گیری و منطق است. به همین دلیل انواع سوالات آزمون GRE نیز متفاوت است. سوالات آزمون GRE به سه قسمت تقسیم می شود که به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

بخش های آزمون GRE هوم ادیشن

آزمون GRE شامل 3 بخش کلی است: شفاهی، کمی و نوشتاری تحلیلی. در بخش شفاهی، هدف ارزیابی استدلال و تحلیل زبانی متقاضی است. این بخش دارای سوالات خالی و سوالات درک مطلب است.


بخش بعدی بخش کمی است که شامل سوالات هوش و ریاضی است. سوالات این بخش شامل ریاضیات، هندسه و جبر است و برای سنجش توانایی دانش آموز در تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری در نظر گرفته شده است. سوالات این بخش شامل دو بخش است که هر بخش دارای 20 سوال و زمان پاسخگویی به هر بخش 35 دقیقه می باشد.

قسمت بعدی سوالات آزمون GRE نوشتن تحلیلی است. این بخش قدرت تحلیل شما را اندازه گیری می کند. این قسمت نیز از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول 30 دقیقه فرصت دارید تا به بررسی موضوع بپردازید و جنبه های مختلف و نظرات خود را با مثال و توجیه ارائه دهید. در قسمت بعدی موضوعی به شما داده می شود که باید در عرض 30 دقیقه نقطه نظرات خود را به صورت منطقی مطرح کنید.

انواع آزمون های GRE

آزمون GRE به دو صورت آزمون GRE General و آزمون GRE Subject برگزار می شود. همانطور که از نام GRE General Exam پیداست، این آزمون عمومی است و برای همه کسانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی هستند در نظر گرفته شده است. نوع دیگر آزمون، آزمون موضوعی GRE است. آزمون موضوعی GRE برای کسانی طراحی شده است که می خواهند رشته خود را تغییر دهند. در این آزمون، متقاضی در رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، نوع آزمون را انتخاب می کند.

گزارش نمره GRE

پس از شرکت در آزمون GRE، تقریباً دو هفته طول می کشد تا نمره آزمون شما مشخص شود. اگر مرکز انتخابی خود را هنگام ثبت نام برای آزمون مشخص کنید، موسسه ETS به طور خودکار نتایج آزمون شما را به مرکز انتخابی شما ارسال می کند (ارسال به چهار موسسه در حین ثبت نام یا قبل از ارسال به سایت رایگان است). امتحان). با این حال، اگر تصمیم بگیرید که نمرات خود را پس از دریافت آنها ارسال کنید، مؤسسه ETS برای هر گزارش نمره (یا گزارش نمره هر ترم) 27 دلار از شما دریافت می کند تا نتایج نمرات شما را به طور رسمی به دانشگاه ماسو ارسال کند.

زمان و مکان آزمون GRE را تغییر دهید

اگر پس از ثبت نام در آزمون به هر دلیلی نتوانستید در آزمون حاضر شوید. می توانید زمان و مکان امتحان را تغییر دهید. شما همچنین می توانید زمان و مکان را تغییر دهید در این صورت صرفاً تنظیم زمان و مکان برای تست جدیدتان کافی است. برای این کار می توانید از این فرم استفاده کنید.