سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

SPS چیست؟

    نظر

یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک کامپیوتر شخصی است که برای کنترل ماشین ها و فرآیندها استفاده می شود. از حافظه برنامه برای ذخیره دستورالعمل ها و عملکردهای خاص، از جمله بررسی/بررسی، زمان بندی، شمارش، ترتیب، محاسبه و مدیریت داده ها استفاده می کند.

 

مزایای سیستم های PLC

قابل انعطاف

زمان پاسخگویی سریعتر

سیم کشی کوچکتر و ساده تر

حالت جامد - بدون قطعات متحرک

طراحی مدولار - تعمیر و گسترش آسان

PLC ها سیستم های پیچیده تری را کنترل می کنند

Fatak PLC امکان "عیب یابی آسان" را فراهم می کند.

فاتک PLC ارزان تر از سایر سیستم های کنترلی است.

 

وظایف برای PLC Fatak

یک PLC چه نوع کاری می تواند انجام دهد؟ ممکن است لازم باشد توالی رویدادها را کنترل کنید یا ثبات متغیرهای خاصی را حفظ کنید یا یک تغییر مجموعه را دنبال کنید. استفاده از فاتک PLC بسیار کاربردی است. به عنوان مثال، سیستم کنترل مته خودکار را می توان طوری برنامه ریزی کرد که حفاری را زمانی که قطعه کار در موقعیت خود قرار دارد کاهش دهد، زمانی که مته به قطعه کار رسید شروع به حفاری کند و زمانی که مته تولید شد، حفاری را متوقف کند. برای کنترل تعداد اقلامی که در امتداد تسمه نقاله حرکت می کنند و آنها را به ظرف هدایت می کند، می توان از سیستم کنترل دیگری استفاده کرد.

به عنوان مثال، ورودی چنین سیستم کنترلی می تواند یک کلید خاموش یا روشن باشد، حضور PLC مورد نظر را می توان با کشیدن آن در جلوی کلید و خاموش کردن آن شناسایی کرد. یا توسط سنسورهای دیگر مانند سنسورهای دما یا سرعت جریان. ممکن است یک کنترلر PLC برای راه اندازی موتور برای انتقال جسم به یک مکان خاص مورد نیاز باشد. یا شیر را باز یا بسته کنید یا ممکن است از بخاری استفاده کنید

https://eco.shafaqna.com/FA/301621/%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

کنترلر PLC فاتک

یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) نوع خاصی از کنترل کننده مبتنی بر ریزپردازنده است که از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل ها و انجام عملکردهایی مانند منطق، ترتیب و زمان استفاده می کند. در PLC ها نیز از هوش مصنوعی استفاده می شود.

PLC فاتک به گونه ای طراحی شده است که توسط مهندسانی با دانش محدود کامپیوتر و زبان های ریاضی کار می شود. PLC ها طوری طراحی نشده اند که فقط برنامه نویسان کامپیوتر بتوانند برنامه ها را تنظیم یا تغییر دهند. بنابراین، طراحان PLC از قبل برنامه ریزی شده اند تا سیستم کنترل را با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم معرفی کنند.

اصطلاح منطق در فاتک PLC استفاده می شود زیرا برنامه نویسی عمدتاً با اجرای منطق و سوئیچینگ سروکار دارد. به عنوان مثال، سنسورهایی مانند سوئیچ ها و امیترها در سیستم های کنترل شده توسط فاتک PLC ممکن است شامل دریچه های موتور متصل به PLC فاتک باشند. سپس اپراتور دنباله ای از دستورات، یعنی برنامه را در حافظه PLC ماشین وارد می کند. سپس کنترلر ورودی و خروجی را مطابق برنامه نظارت می کند و قوانین برنامه ریزی شده برای آن را اجرا می کند.

 

دلتا plc

مزایای استفاده از دلتا PLC

مدل های PLC دلتا این مزیت بزرگ را دارند که می توان از همان کنترل کننده اصلی با طیف گسترده ای از سیستم های کنترل استفاده کرد. برای تغییر سیستم کنترل و قوانین استفاده شده، اپراتورها باید یک سری دستورالعمل را در دلتا PLC وارد کنند. نیازی به اتصال مجدد نیست. نتیجه استفاده از PLC دلتا یک سیستم انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است که می تواند با سیستم های کنترلی با ماهیت و پیچیدگی های مختلف استفاده شود.

 

PLC های دلتا شبیه رایانه ها هستند، اما در حالی که رایانه ها برای کارهای محاسباتی و نمایش بهینه شده اند، PLC های دلتا برای کارهای کنترلی و محیط های صنعتی بهینه شده اند. بنابراین چه نوع Delta PLC:

برای مقاومت در برابر لرزش، دما، رطوبت و سر و صدا طراحی شده است.

دارای رابط هایی برای ورودی ها و خروجی ها در داخل PLC نوع دلتا است

PLC های دلتا به راحتی برنامه ریزی می شوند و زبان برنامه نویسی قابل فهمی دارند که در درجه اول با توابع منطقی و سوئیچینگ سروکار دارد.

اولین PLC در سال 1969 ساخته شد. انواع PLC های دلتا اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، از دستگاه های فشرده برای استفاده با 20 ورودی/خروجی دیجیتال تا سیستم های مدولار موجود برای بسیاری از ورودی/خروجی ها، ورودی های دیجیتال یا آنالوگ را کنترل می کنند. PLC های نوع دلتا نیز انواع مختلفی از کنترل های مبتنی بر ورودی موازی را انجام می دهند.

https://eco.shafaqna.com/FA/301617/%d9%be%db%8c-%d8%a7%d9%84-%d8%b3%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

معکوس کننده

مبدل هایی که الکتریسیته را به جریان متناوب تبدیل می کنند که معمولاً به عنوان اینورتر شناخته می شوند. حوزه های کاربردی اینورترها شامل منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)، کنترل کننده سرعت موتور ac و غیره است. یکی از بهترین اینورترهای ایران اینورتر INOT است.

اینورترها را می‌توان بر اساس عوامل مختلفی طبقه‌بندی کرد، مانند ماهیت شکل موج خروجی (سینوس، مربع، شبه مربع، PWM و غیره)، دستگاه قدرت مورد استفاده (ترانزیستور تریستور، ماسفت IGBT) و پیکربندی مورد استفاده. (سلسله). موازی، نیم پل، پل کامل)، نوع مدار کموتاسیون مورد استفاده، و مبدل منبع ولتاژ و جریان. اینورترهای تریستور از SCR به عنوان کلید برق استفاده می کنند. مدارهای کموتاسیون اجباری بخش مهمی از اینورترهای تریستور هستند زیرا منبع برق ورودی ماهیت خالص دارد.

مدار کموتاتور باید به دقت طراحی شود تا از سوئیچینگ موفق SCR ها اطمینان حاصل شود. اضافه شدن مدار کموتاسیون اینورتر تریستور را بسیار بزرگ و گران می کند. در صورت افزایش فرکانس کاری می توان اندازه و هزینه مدار را تا حدودی کاهش داد اما باید از تریستور معکوس مربعی استفاده کرد که تریستور مخصوصی است که برای کار در فرکانس بالاتر ساخته شده است که هزینه بالایی دارد.

https://www.tgju.org/news/2592935/%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA