سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

معرفی دو برند خوب دماسنج


اندازه گیری دما یکی از ابزارهای پرکاربرد در بسیاری از صنایع است. داشتن یک ابزار با کیفیت می تواند تاثیر قابل توجهی بر گردش کار شما داشته باشد. در زیر، دو مدل دماسنج با کیفیت موجود در بازار را بررسی خواهیم کرد.



اندازه گیری دمای Indomart

دماسنج Indomart به دو روش عمومی و رایج برای اندازه گیری دما بدون استفاده از برق کار می کند:

I-نوار دو فلزی

انبساط حجمی گازها

1) دماسنج دو فلزی اندومارت

اصل روش اندازه گیری دما در دماسنج دو فلزی ایندومارت، در نظر گرفتن تغییر در فرآیند انبساط دو قطعه فلزی مختلف است که به یکدیگر جوش داده شده و دارای ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی هستند. هر تغییر دما باعث تغییر طول نوارهای فلزی می شود و از آنجایی که انبساط یا انقباض نوارهای فلزی برابر نیست، سیستم دو فلزی به طرفین خم می شود.

خرید دماسنج از آریا ترمومتر

افزایش دما باعث خم شدن دماسنج دو فلزی ایندومارت به یک نوار فلزی با ضریب انبساط حرارتی کمتر می شود، در حالی که کاهش دما باعث می شود که نوار دو فلزی به سمت فلزی با ضریب انبساط حرارتی بالاتر خم شود. سیستم دماسنج دو فلزی Indomart در داخل لامپ/ساقه دماسنج قرار دارد.

مارپیچ دو فلزی به محور دوار متصل می شود و این حرکت به یک مقدار دمایی که روی صفحه اندازه گیری دما Indomart نشان داده شده است تبدیل می شود.

2) دماسنج گاز Indomart

روش اندازه گیری نشانگر دمای گاز Indomart، انبساط گاز بی اثر در یک سیستم بسته است. تغییر در فرآیند دما باعث تغییر فشار گاز داخل میله نشانگر دمای Indomart می شود و این باعث حرکت لوله بوردون یا لوله مارپیچ دماسنج می شود و این حرکت از طریق قسمت حرکتی به اشاره گر منتقل می شود. مکانیسم و ??دمای فعلی را نشان می دهد.

دقت دماسنج ایندومارت

کلاس دقت حداکثر خطای مجاز دمای مرجع است که به عنوان درصد باز شدن بیان می شود. کلاس های دقت تعریف شده گیج های دمایی Indomart 1.0?، 1.6? و 2.0? هستند. اگر به پر کردن مایع مانند گلیسیرین یا روغن سیلیکون نیاز باشد، دقت در مقایسه با کلاس اجرا خشک حداقل یک کلاس کاهش می یابد.

جبران خسارت دما

تغییرات دمای محیط ممکن است بر دقت دستگاه تأثیر بگذارد، زیرا دمای کالیبراسیون محیط 0.4 ± 20 درجه سانتیگراد است. هنگامی که دمای محیط 10 ± درجه سانتیگراد تغییر می کند، خطای نشانگر 0.2 ± درصد از مقیاس کامل خواهد بود. در کنار این محصول معمولا از رله حرارتی بی متال یا هیوندای استفاده می شود.

طول مویرگی همچنین یک منبع خطای قابل توجه 0.2? از مقدار مقیاس کامل برای هر متر مویرگی اضافی است. با دمای محیط ثابت می توان این خطا را به حداقل رساند.

به عنوان مثال، حداکثر طول مویرگی توصیه شده 6 متر (20 فوت) است، اما برای یک محیط دمایی یکنواخت این طول می تواند تا 10 متر (30 فوت) افزایش یابد. بنابراین، مویرگی طولانی‌تر دماسنج Indomart هنوز امکان‌پذیر است، اما باید از مویرگ‌های جبران‌کننده و لوله‌های مارپیچی دو دیفرانسیل برای اصلاح دمای اتاق استفاده کرد.



واحد اندازه گیری دما Indomart

دماسنج های ایندومارت به صورت یک یا دو مقیاس ارائه می شوند. واحدهای مقیاس با اینچ ابزار مطابقت دارند. واحدهای ترجیحی دما درجه سانتیگراد یا درجه فارنهایت هستند. واحدهای دمایی دیگر مانند K (Kelvin) نیز در صورت درخواست در دسترس هستند.

° F = 1.8 X ° C + 32

°C = (°F - 32) / 1.8

K = °C + 273.15

ضربه های مکانیکی و پالس ها

شوک و لرزش باعث کاهش دوام و دقت دماسنج می شود. بنابراین باید از لرزش مکانیکی در سیستم اندازه گیری دمای Indomart اجتناب شود. اگر دما را در حال حرکت اندازه گیری کنید، شوک اجتناب ناپذیر است، استفاده از موارد زیر باعث بهبود خواندن دما می شود.


با استفاده از کش لاستیکی،

اندازه گیری فاصله با استفاده از مویرگ،

محفظه دماسنج را با گلیسیرین یا روغن سیلیکون پر کنید (بسته به دما).

تلفن دماسنج ایندومارت، جعبه و پنجره

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب اندازه صفحه نمایش، فاصله بین نقطه نصب و موقعیت خواننده است. اندازه اسمی دماسنج استاندارد ایندومارت 63، 80، 100، 125 و 160 میلی متر است.

تصمیم گیری در مورد مواد مورد ترجیحی معمولاً بر اساس محیط نصب است. Indumart جعبه های پلاستیکی، آلومینیومی، فولادی رنگ شده و فولاد ضد زنگ را ارائه می دهد.

انتخاب متریال پنجره بر اساس محیط نصب و وضعیت سیال و مشخصات آن (اقدامات ایمنی) است. سه نوع پنجره برای انتخاب وجود دارد:

شیشه ابزار تخت،

شیشه ایمنی چند لایه، (3) اکریلیک / پلکسی گلاس. لازم به ذکر است که همه انواع پنجره برای هر دماسنج موجود نیست.



شماره نصب و اتصال دماسنج Indomart

نشانگر دمای Indomart نصب مستقیم و از راه دور را ارائه می دهد. برای نصب مستقیم، گشتاور باید با آچار اعمال شود، نه با گرفتن و چرخاندن قاب. برای نصب از راه دور، از خم شدن ناگهانی در مویرگ که می تواند باعث انقباض و شکستگی لوله شود، خودداری کنید و مویرگ اضافی را به قطر تقریبی 30 سانتی متر (1 فوت) بپیچید.

دماسنج نوافیما

دماسنج Novafim مطابق با مقررات ایمنی مندرج در استانداردهای بین المللی ایمنی فعلی طراحی و ساخته شده است. در رابطه با دستورالعمل 2014/68/EU P.E.D. سنسورهای دمای نوافیم باید بر اساس "روش ساخت صحیح" طراحی و ساخته شوند. از دیگر محصولات این حوزه می توان به کلید حرارتی هیوندای (حفاظت موتور) اشاره کرد.

این برای استفاده در مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی، تبرید، صنایع فرآوری شیمیایی و پتروشیمی و محیط های فرآیندی طراحی شده است. دماسنج نوافیما برای نمایش دمای محلی و از راه دور در نظر گرفته شده است.

دماسنج نوافیما TB7

دماسنج نوافیما DS 2.5", 3" 4,5" (63-80-100-125 میلی متر) بهترین ابزار ساخت این شرکت می باشد دماسنج نوافیما جهت استفاده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی طراحی شده گیج Novafima TB7 ترموستات برای مقاومت در برابر شدیدترین شرایط عملیاتی ایجاد شده توسط محیط فرآیند ساخته شده است.جوش آرگونارک کل بدنه / لامپ ساختار را تقویت می کند.



جزئیات دماسنج Novafima TB7

بخش صنعتی: مواد شیمیایی، پتروشیمی، انرژی، ماشین آلات ساختمانی (OEM)، تبرید، گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC) گازهای فنی

نوع دستگاه: دماسنج دو فلزی

کاربردهای ویژه: دمای فرآیند بالا

مطابقت: مطابق با EN 13190EAC

تابع: شناسه محلی

دقت: 2.0 طبق EN 13190

جنس: تمام فولاد ضد زنگ

محدوده: -20500 درجه سانتیگراد

عنصر حسی: دو فلزی سرپل

سطح حفاظت: IP 55



آخرین کلمه

ابزار اندازه گیری آریا با وب سایت co-asa.com فروشگاهی یکپارچه برای انواع ابزار دقیق است. این فروشگاه خدمات خود را در سراسر ایران ارائه می دهد. ابزار اندازه گیری آریا وارد کننده و فروشنده ابزارآلات مرغوب از برندهای مختلف می باشد. برای خرید انواع ابزار می توانید با کارشناسان ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید.

مراجعه به منبع: https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887236-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7