سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

آیا جراحی بینی می تواند باعث مرگ شود؟

    نظر


آیا عمل بینی می تواند کشنده باشد؟ عنوان این مقاله بسیار بحث برانگیز و جذاب است. برای هر کسی که به جراحی بینی فکر می کند مهم است که از چالش های آن آگاه باشد و حتی اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری درست را به دست آورد.

اکثر افرادی که با چنین تیترهایی مواجه می شوند بسیار متعجب یا استرس دارند و برای پی بردن به حقیقت ماجرا مدام به کند و کاو می پردازند، سوالات مبهمی در ذهنشان ایجاد می شود، جراحی بینی ممکن است خودکشی کند؟ آیا چنین خبری صحت دارد و چقدر می تواند در جراحی بینی جان خود را از دست بدهد؟ آیا جراحی بینی واقعا خطرناک است؟

در ادامه می خواهیم در مورد مسائل پیرامون این سوالات بحث کنیم و تمام اطلاعات علمی و دقیقی را که می توانیم به دست آوریم در اختیار شما قرار دهیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آیا جراحی بینی می تواند کشنده باشد؟

اول از همه باید گفت که به دلیل اینکه در صورت انجام هر گونه جراحی خطر مرگ وجود دارد، به این معنا نیست که فقط در مورد جراحی بینی نمی توانید زنده از اتاق عمل خارج شوید. این قانون مانند احتمال مرگ پس از سقوط هواپیما است، زیرا درصد بالایی از آمار نشان می دهد که هواپیما به سلامت به مقصد رسیده است، مانند جراحی بینی با درصد موفقیت بالا، اما در مورد چرایی و چگونگی آن صحبت می کنیم. بر اثر جراحی بینی فوت کرد.

 

علت مرگ در جراحی بینی چیست؟

یکی از دلایلی که هر جراحی می تواند کشنده باشد، استفاده بیش از حد از داروهای بیهوشی است که دوزهای بالای آن می تواند باعث کما طولانی مدت یا مرگ بیمار شود. اما در عین حال استفاده از درصد کمی از بیهوشی در حین جراحی می تواند مشکل ساز باشد و منجر به بیهوشی ناقص شود. بنابراین، متخصص بیهوشی باید در کار خود مجرب و متخصص باشد تا از عوارض بیهوشی جلوگیری کند تا بیمار بتواند به درستی بیهوش شود.

به عنوان مثال بیمارانی که با سابقه بیماری قلبی، تنفسی و دیابت به اتاق عمل مراجعه می کنند، ابتدا باید به تیم پزشکی و تکنسین بیهوشی اطلاع دهند، سپس با در نظر گرفتن شرایط جسمانی بیمار، داروی بیهوشی را بررسی کنند.

دلیل دوم که از آن به عنوان عامل کشنده در اتاق عمل یاد می شود، اختلال در عملکرد دستگاه ها و تجهیزات اتاق عمل است. اگر در حین عمل، بیمار نیاز به تجهیزات تنفسی یا احیای مناسب داشته باشد و عملکرد این تجهیزات با مشکل مواجه شود، ممکن است بیمار فوت کند، گاهی اوقات به دلیل سهل انگاری چنین نقص هایی رخ می دهد، کادر درمانی و درمانی بیمارستان باید تمام تلاش خود را برای کاهش درصد این گونه خطاها را به صفر رسانده و همواره سلامت جانی و مالی بیماران را حفظ کند.

یکی دیگر از دلایل مرگ و میر در جراحی بینی این است که بسیاری از عمل های زیبایی و درمانی به طور همزمان انجام می شود، برخی معتقدند که کار بسیار خوبی انجام داده اند و پس از عبور و مراجعه به اتاق عمل، عمل زیبایی را نیز انجام می دهند. در آن زمان. آنها همزمان انجام می دهند، اما این عمل آنها را به سمت مرگ سوق می دهد. به عنوان مثال، اگر عمل همزمان انجام شود و ساعات حضور در اتاق عمل بیشتر از حد معمول باشد، ممکن است بیمار عمر زیادی نداشته باشد. البته در صورتی که جراح بینی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد، پس از بررسی توانایی های بدنی بیمار، اجازه انجام عمل زیبایی دیگری در اتاق عمل را نخواهد داد و عمل بعدی را به بدتر شدن وضعیت سلامتی بیمار موکول می کند. حفظ می شود.



برای کاهش عوارض ناشی از جراحی چه باید کرد؟

به گفته بسیاری از کارشناسان بهداشتی و پزشکی، شما باید تا حد امکان انجام دهید.

پیشگیری از بیماری های قلبی و کلیوی و دیابت.

سبک زندگی خود را تغییر دهید.

کاهش وزن اضافی.

مصرف هر گونه دارو و الکل، سیگار کشیدن را متوقف کنید.

برای محافظت از خود در برابر چنین آسیب هایی به طور منظم ورزش کنید.

 

ادامه پست: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز