سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

یک فشار سنج

    نظر


گیج فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی مورد استفاده در صنایع و کارخانجات مختلف می باشد. تجهیزات صنعتی بسیار متنوع بوده و در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما استفاده از تمامی آن‌ها باعث سازگاری و سهولت انجام کارها، افزایش سرعت کار و جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی خواهد شد. گیج فشار یکی از کوچکترین تجهیزات صنعتی است که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و باید داشته باشند. هدف از استفاده از این دستگاه ها جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی و کنترل عملکرد دستگاه های مختلف می باشد. در قسمت زیر به بررسی این دستگاه از زاویه ای متفاوت می پردازیم.

گیج فشار چیست؟

مانومتر که مانومتر، مانومتر یا مانومتر نیز نامیده می شود، ابزار بسیار کوچکی است که در صنعت برای اندازه گیری میزان فشار مایعات و گازها استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود. این ابزار تنوع زیادی دارد و در مدل ها و سبک های مختلف برای صنایع مختلف قابل ارائه است. برای ایجاد شرایط مناسب باید از فشار سنج مناسب برای هر صنعت استفاده شود. به طور کلی فشار سنج ها به چهار گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند. هدف ما از ایجاد این مقاله بررسی انواع فشار سنج خشک و روغن است.


نرخ خشکی چقدر است؟

مانومتر خشک نوعی مانومتر است که توخالی است و هیچ ماده یا مایعی برای اندازه گیری فشار ندارد. این نوع فشار سنج به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و شهری استفاده می شود.

سنسور فشار روغن چیست؟

گیج روغن شبیه چیزی است که روی فشارسنج خشک ظاهر می شود و اختلاف داخل آن با مایع پر می شود و مایع داخل معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون است. استفاده از این سیال در داخل فشارسنج شرایط متفاوتی را هنگام بررسی فشار با این دو مدل فشارسنج ایجاد می کند.


تفاوت فشار سنج روغن و خشک چیست؟

تفاوت اصلی بین گیج فشار روغن و خشک را می توان موارد زیر در نظر گرفت:

دقت در اندازه گیری فشار

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نوع اندازه گیری، تفاوت در اندازه گیری وزن است. گیج فشار خشک نسبت به فشارسنج روغن دقت کمتری در اندازه گیری فشار دارد و نمی تواند فشار موتور را به دقت نمایش دهد. در حالی که مانومترهای روغن فشار را با دقت بسیار بالایی اندازه گیری و نمایش می دهند.

لرزش سوزن مانومتر

ارتعاش دست مانومتر یکی از تفاوت های دیگر بین فشار سنج خشک و روغن است. گیج های فشار خشک که فاقد مایع هستند، لرزش دست بیشتری دارند و به همین دلیل دقت آنها در اندازه گیری فشار کمتر است. دقت اندازه گیری افزایش می یابد زیرا این امر ارتعاشات سیال در مانومتر را نفی می کند.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

فشار سنج خشک و روغن در کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز متفاوت است، زیرا فشارسنج های روغن می توانند رطوبت و گرد و غبار روی صفحه نمایش را به دلیل وجود روغن در هنگام استفاده در محیط های مرطوب و گرد و غبار کاهش دهند. و استفاده از آن در محیط مرطوب و غبارآلود به سرعت نمایشگر آن را از بین می برد.

قیمت گیج فشار

روغن و پرس خشک نیز از نظر قیمت با هم تفاوت دارند و قیمتی که باید برای خرید آنها بپردازید یکسان نیست. با توجه به اینکه گیج های روغن دقیق تر و حرفه ای تر انجام می شوند، معمولا قیمت آن ها بالاتر است و باید هزینه بیشتری برای آن ها پرداخت کنید.

آخرین و آخرین

تفاوت دیگری که بین این دو نوع سنج قابل ذکر است، تفاوت در دوام است. از آنجایی که گیج های روغن قادر به کاهش اصطکاک در هنگام حرکت سوزن در ناحیه هستند، عمر مفید و دوام بیشتری نسبت به گیج های خشک دارند و می توانند برای مدت طولانی تری در مناطق مورد نظر استفاده شوند. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با ارائه فشار سنج روغن کاهش داد.

 

گیج فشار روغن خوبه یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج های فشار روغن و خشک که در قسمت های فوق ذکر شد، می توان گفت که مانومترهای روغن در هر صنعتی در صورت وجود راه حل بهتر و معقول تری برای کاهش هزینه ها و ایجاد شرایط بهتر می باشند. اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هر یک از وسایل اندازه گیری مذکور کاربرد خاص خود را دارند و هر کدام می توانند در شرایط مختلف مفید و کاربردی باشند. به همین دلیل با وجود اینکه گیج فشار روغن در بازار موجود است، فشار سنج خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و منسوخ نشده است.


قیمت آنچوی روغنی و خشک شده چقدر است؟

البته مورچه روغنی نسبت به نوع خشک آن موثرتر است، بنابراین قیمت آن بیشتر می شود و باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما برای تعیین قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها باید عوامل موثر بر قیمت را بررسی کنید، مانند:

فروشگاهی که گیج فشار را خریده اید

نوع مانومتر، دیجیتال یا مانومتر

گیج فشار روغن یا خشک

محدوده فشار با فشار فشار نشان داده می شود

عملکردهای تعبیه شده در مانومتر

گیج ساخت و مدل

و...

این مسائل می تواند هزینه گیج های فشار را افزایش یا کاهش دهد و تاثیر مستقیمی بر قیمت داشته باشد.

گیج فشار روغن و خشک بخرید.

شما می توانید از طریق فروشگاه های مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند، گیج فشار روغن و خشک خریداری کنید. امروزه در کشور ما فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که نقاط فشار ذکر شده را ارائه می دهند و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید. با این حال، می توانید از هر شهر یا ایالتی تمبر خریداری کنید و به آدرس مورد نظر خود ارسال کنید. لازم به توضیح است در هنگام خرید موتور خشک با روغن، اگر می گویید می خواهید نوعی روغن بخرید، مشتری می تواند باک گیج را با روغن مورد نیاز پر کند به شما داده می شود.


قسمت آخر

گروه بازرگانی گیج آریا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که در آن می توانید گیج فشار روغن و خشک را خریداری کنید. این گروه با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و فروشندگان تجهیزات صنعتی در کشور می باشد. با این حال می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه فشار سنج خریداری کنید. برای این منظور وارد سایت گروه تجاری ابزار اندازه گیری آریا به آدرس co-asa.com شوید.

 

رجوع به مقاله: 

https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4

https://www.aftabir.com/reportages/view/4621/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA