سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

آیا سفید کردن عوارض جانبی نگران کننده ای دارد؟ + آیا سفید کردن د

    نظر


سفید کردن دندان روشی برای از بین بردن تغییر رنگ و سفید کردن دندان است که امروزه در دندانپزشکی زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شاید برای شما مهم باشد که جزئیات هر تکنیک دندانپزشکی زیبایی را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی برای بهبود طرح لبخند خود داشته باشید. به نظر شما عوارض این روش چیست؟ اگر انجام دهند دائمی خواهند بود؟ چگونه می توان آنها را کاهش داد؟ در این مقاله پاسخ این سوالات و سایر اطلاعات لازم در این زمینه را توضیح داده ایم. در یک کلینیک دندانپزشکی زیبایی بمانید.

پاکسازی چیست و چگونه انجام می شود؟

بلیچینگ برای جلوگیری از تغییر رنگی که در ساختار دندان رخ می دهد، بلیچینگ می گویند. مینای دندان در حال حاضر دو روش مختلف برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. روش اول سفید کردن دندان تکنیکی است که بیمار به تنهایی می تواند از آن استفاده کند و مراحل آن به شرح زیر است:

دندانپزشک دهان بیمار را اندازه می گیرد و از آن یک قالب پلاستیکی برای چسباندن به دندان تهیه می کند. ماده سفید کننده را در قالب مخصوصی که برای بیمار تهیه می شود قرار می دهند و بیمار این قالب را روی دندان های خود قرار می دهد تا حداقل 6 تا 8 ساعت در روز (ترجیحا در هنگام خواب) از آن استفاده کند. روند درمان تقریباً در 1 تا 4 هفته تکمیل می شود.

روش دوم سفید کردن است که توسط دندانپزشک در کلینیک استفاده می شود. در طول عمل سفید کردن، دندانپزشک یک ماده سفید کننده را روی دندان ها قرار می دهد. یک منبع نور ماوراء بنفش برای مدت معینی روی دندان نگه داشته می شود تا داروی سفید کننده فعال شود. پس از انجام سفید کردن، نتیجه بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود.

هر دو روش روش های موثری هستند. با این حال، انتخاب درمان به شدت لکه، سرعت درمان و تصمیم دندانپزشک بستگی دارد.

چه چیزی باعث ایجاد لکه روی دندان می شود؟

مکان های ناخواسته می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شایع ترین دلایل عبارتند از:

- افزایش سن

- کافه

- چای

- سیگار کشیدن

- ضربه

- پروتزهای قدیمی

- روکش های دندانی

پر کردن نامناسب

آنتی بیوتیک ها (تتراسایکلین) یا استفاده بیش از حد از فلوراید در طول رشد می تواند باعث تغییر رنگ ناخواسته دندان شود.

- به دلیل ساختار دندان، لکه هایی روی دندان ظاهر می شود. همچنین می تواند روی دندان تاثیر بگذارد.

عوارض سفید کردن دندان چیست؟

بلیچینگ یک روش ایمن و کم تهاجمی است، اما همچنان می تواند با عوارضی همراه باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

حساسیت دندان

دندان های حساس می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سفید کننده دندان ایجاد شوند. دندان‌های حساس می‌توانند در طی یا مدت کوتاهی پس از سفید کردن دندان ایجاد شوند. دندان ها را نسبت به غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم حساس تر می کند.

التهاب بافت لثه

در حین سفید کردن، بافت نرم لثه در اثر تماس با وسایل دندانپزشکی سفید می شود اما پس از مدت کوتاهی رنگ آن به حالت طبیعی خود باز می گردد. برخی از افراد نیز ممکن است تورم و قرمزی لثه را تجربه کنند که جدی نیست و پس از چند ساعت از بین می رود.

اثرات منفی بلیچینگ

نتیجه سفید کردن تا حدودی به رنگ اصلی دندان های بیمار بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است دندان ها به دلیل لکه های تیره روی آن ها بسیار سفید شوند یا تغییر رنگ ندهند. این نتایج باعث نارضایتی بیمار می شود اما بیمار نباید نگران این مشکل باشد زیرا ماندگاری سفید کردن دائمی نیست و پس از 6 ماه رنگ دندان ها به رنگ طبیعی خود باز می گردد.

آسیب به مینای دندان

در صورت عدم استفاده صحیح از محصولات بلیچینگ، احتمال آسیب به مینای دندان و یا غیر قابل برگشت بودن آسیب آن وجود دارد، به همین دلیل توصیه می شود برای انجام عمل های زیبایی به دندانپزشک مراجعه کنید. بدون عوارض لاعلاج به نتیجه دلخواه برسید.

سفید کردن دندان تا چه مدت سفید می ماند؟

سفید کردن یا بلیچینگ دندان یک روش بسیار رایج در دندانپزشکی است، اما در واقع شاخه ای از دندانپزشکی زیبایی است. برای بسیاری از افراد، لبخندی که از دندان های سفید تشکیل شده است، جذاب و سالم به نظر می رسد. دندان های شیری معمولاً سفیدتر از دندان های دائمی هستند. با افزایش سن، رنگ دندان های ما به مرور تیره می شود. چنین تیرگی ناشی از تغییرات مرتبط با افزایش سن در ساختار مینای دندان است. رنگدانه های باکتریایی و استفاده از تنباکو نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود.

دندان های سفید ارتباط مستقیمی با زیبایی دارند. اما باید درک کرد که دندان های بیش از حد سفید به نظر طبیعی نمی رسند. انتخاب رنگ و تن طبیعی دندان جایگزینی برای سفید کردن دندان است.

موثرترین راه برای ترک سیگار سفید نکردن دندان هاست. با این حال، سفید کردن دندان ها از نظر روانی به ترک سیگار کمک می کند. بیمارانی که بعد از سفید کردن متوجه تفاوت در دندان های خود می شوند، نمی توانند بی تفاوت بمانند. پس از اثرات مثبت سفید کردن دندان، سیگار باعث درگیری فکری و مشغله فکری در بیماران می شود، بنابراین قبل از کشیدن سیگار تجدید نظر می کنند. برخی از افراد پس از سفید کردن دندان ها سیگار را ترک می کنند یا سیگار کشیدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

سفید کردن دندان در پلی کلینیک دندانپزشکی به طور متوسط ??یک ساعت طول می کشد. اغلب مردم از این سفیدی کاملاً راضی هستند و نمی خواهند به حالت زرد و خالدار قدیمی خود برگردند. مدت زمان سفید کردن دندان ها بسته به عادات غذایی و سیگار کشیدن بیمار می تواند از 18 تا 24 ماه و گاهی حتی بیشتر باشد.

علاوه بر نیکوتین؛ کافئین، سس ها و ژنتیک همگی در تغییر رنگ دندان نقش دارند. میزان لک و زرد شدن دندان ها به میزان استفاده از این مواد بستگی دارد. به همین دلیل در بیمارانی که عادت به سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های کافئین دار دارند، دندان های زرد و بد رنگ ایجاد می شود. تمیز کردن دندان بیماران با این عادات به بیش از یک جلسه نیاز دارد.

به این ترتیب فردی که وقت و هزینه می کند بعد از سفید کردن دندان به راحتی سیگار نمی کشد. سفید کردن دندان جرأت ترک سیگار را افزایش می دهد. برخی از بیمارانی که از قبل می‌خواهند سیگار را ترک کنند اما جرات این کار را ندارند، پس از مراجعه به دندانپزشک و سفید کردن دندان‌های خود این عادت را ترک می‌کنند.

ضرر سیگار روی دندان چیست؟

سیگار برای دهان بسیار مضر است. این ماده جدا از زرد شدن دندان ها، آسیب زیادی نیز به همراه دارد. برخی از این آسیب ها به شرح زیر است.

- لکه های قهوه ای تیره روی دندان ها جمع می شوند.

- تورم قرمز روی کام.

- افزایش حساسیت و بیماری لثه

بوی بد دهان به شدت افزایش می یابد.

- اختلالات بافت دهان (ضایعات دهانی)

- سقوط خنده

سرطان رنگ

تأثیر نقاط مراقبتی پس از سفید کردن را بر عوارض جانبی آنها بررسی کنید

رعایت و رعایت دستوراتی که دندانپزشک به بیمار پس از سفید شدن می دهد در کاهش عوارض آن تاثیر دارد. این پیشنهادات شامل موارد زیر است:

به بهداشت دهان و دندان احترام بگذارید

رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مواردی است که نقش بسیار مهمی در ماندگاری سفید شدن دارد. بنابراین توصیه می شود به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید و از دهانشویه مناسبی که توسط دندانپزشک تجویز می شود استفاده کنید.

ترک عادت های بد

عادت هایی مانند سیگار کشیدن را کنار بگذارید و همچنین مصرف بیش از حد قهوه، چای و سایر نوشیدنی ها و غذاهای حاوی رنگ را محدود کنید. در غیر این صورت رنگ دندان ها به سرعت تغییر می کند و دوباره تغییر رنگ و زردی پیدا می کند.

ادامه: https://drsheidaclinic.com/teeth-bleaching/