سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

جاروبرقی چیست و چگونه کار می کند؟

    نظر


یکی از محصولات جدید دنیای دیجیتال، جاروبرقی رباتیک است. یک جاروبرقی رباتیک می تواند با چند حرکت ساده فضای مورد نظر شما را جارو کند یا حتی جارو کند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که جاروبرقی رباتی چیست و چگونه کار می کند.

جاروبرقی رباتیک  سناپویان چیست؟

جاروبرقی های رباتیک: ویژگی های کلیدی که باید به دنبال آن باشید

ربات جاروبرقی همانطور که از نامش پیداست یک جاروبرقی هوشمند است که می تواند فضای مورد نظر شما را در مدت زمان مشخصی بدون حضور شما جارو کند.

جاروبرقی‌های روباتی علاوه بر تمیز کردن خودکار کف‌ها، دارای لیزر و در برخی موارد دوربین‌هایی هستند که در قسمت جلو و پایین آن تعبیه شده‌اند تا از برخورد آن‌ها با مبلمان و اشیاء دیگر جلوگیری کنند. آنها همچنین می توانند خطر سقوط از ارتفاع را تشخیص دهند، بنابراین از پله ها پایین نمی روند. برخی از جاروبرقی های رباتیک حتی دارای یک مخزن آب داخلی برای تمیز کردن کف پس از جاروبرقی هستند.

جاروبرقی های رباتیک با باتری های قابل شارژ تغذیه می شوند و معمولاً می توانند کل خانه را با یک بار شارژ تمیز کنند. حتی برخی از آنها ایستگاه‌های اتصال دارند که پس از اتمام باتری، دوباره به آن‌ها باز می‌گردید تا باتری را شارژ کنید، بنابراین لازم نیست شارژ آن را به خاطر بسپارید.

ربات جاروبرقی چگونه کار می کند؟

ربات جاروبرقی چگونه کار می کند؟

وقتی صحبت از جمع آوری گرد و غبار و خاک از روی فرش ها و کف های سخت می شود، جاروبرقی های رباتیک مانند جاروبرقی های بزرگتر عمل می کنند: با استفاده از یک سری برس، و در برخی موارد یک میله برس چرخان، برای بلند کردن و جمع آوری خاک. آنها کار میکنند.

معمولاً کثیفی قبل از رسیدن به محفظه گرد و غبار از طریق یک فیلتر فشار داده می شود، در حالی که برخی از جاروبرقی های روباتی باید به صورت دستی تخلیه شوند، برخی دیگر به طور خودکار محتویات محفظه گرد و غبار خود را در یک سطل خالی می کنند. بزرگتر به یک ایستگاه منتقل می شود، بنابراین می تواند خانه شما را چندین بار بدون نیاز به تمیز کردن تمیز کند.

بیشتر جاروبرقی‌های ربات دایره‌ای هستند، بنابراین چندین برس کوچک وجود دارد که از محیط جاروبرقی امتداد دارند تا اطمینان حاصل شود که گرد و غبار و زباله‌هایی که روی پایه‌ها جمع می‌شوند و اطراف لبه‌های جاروبرقی جمع می‌شوند، در اطراف اتاق تمیز می‌شوند.

لیزرهای مادون قرمز توسط جاروبرقی های گران قیمت ربات برای تخمین اندازه و شکل یک اتاق استفاده می شود، در حالی که مدل های ارزان تر به نوارهای مرزی فیزیکی که روی زمین قرار می دهید به طوری که ربات ها فقط یک منطقه خاص را تمیز می کنند متکی هستند. با استفاده از هر دو روش، ربات جاروبرقی معمولاً در یک الگوی منطقی در اطراف اتاق حرکت می کند تا هر اینچ از فرش یا کف سخت را تمیز کند.

این حسگرها زمانی استفاده می‌شوند که ربات با جاروبرقی بین اتاق‌هایی با پوشش‌های مختلف کف مانند فرش یا کف‌های سخت حرکت می‌کند تا بین این دو متوقف شود. چه می‌خواهید مطمئن شوید که کارها طبق برنامه انجام می‌شوند یا می‌توانید از یک برنامه (یا کنترل از راه دور) برای شروع فرآیند تمیز کردن استفاده کنید، می‌توانید زمانی را برای زمان انجام تمیز کردن تعیین کنید.

بسیاری از Robo-vacs با دستیارهای صوتی از جمله Amazon Alexa، Google Assistant و Siri ادغام می شوند، بنابراین می توانید زمانی که می خواهید تمیز کردن را شروع کنید، از صدای خود استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، جاروبرقی های ربات با باتری های قابل شارژ کار می کنند و بسته به سطح تمیز کردن انتخاب شده بین یک تا سه ساعت تمیز کردن را ارائه می دهند.

همه جاروبرقی‌های ربات در صورت نیاز به شارژ مجدد به شما هشدار می‌دهند، اگرچه برخی از آنها به طور خودکار به محل شارژ خود بازمی‌گردند. یک پاک کننده ربات نیز می تواند پنج تا هفت ساعت طول بکشد تا شارژ شود.

جاروبرقی های رباتیک چگونه از تمیز شدن خانه اطمینان می دهند؟

جاروبرقی های رباتیک چگونه خانه را تمیز نگه می دارند؟

بیشتر جاروبرقی های رباتیک از یک یا دو برس چرخان همراه با یک یا چند برس چرخان تشکیل شده اند. آنها با هم کار می کنند تا زباله ها را تحویل دهند، جایی که یک مکانیسم خلاء مواد را به داخل سطل می مکد.

هر چیزی که ربات جمع آوری می کند در یک ظرف قابل جابجایی ذخیره می شود. هنگامی که این بخش پر شد، معمولاً باید هر هفته، گاهی اوقات هر چند روز یک بار این بخش را خالی کنید. مدل‌های گران‌تر دارای ایستگاه‌های تخلیه خودکار هستند که تنها پس از چند هفته باید اتاق را خالی کنند.

جاروبرقی های رباتی نیز به سنسورهای مختلفی وابسته هستند. سنسور رو به پایین برای جلوگیری از موانع دشوار کار می کند. یک مدل خوب با نمایشگر جلویی می تواند برای طراحی اتاق ها یا شناسایی تجهیزات نظافتی استفاده شود.

ساده‌ترین ربات‌ها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که بر اساس یک زمان‌بندی با کنترل‌های روی دستگاه اجرا شوند. مدل های برتر را می توان با برنامه های تلفن یا بلندگوهای هوشمند کنترل کرد. به طور کلی جاروبرقی بهتر است زیرا عملکرد بیشتری را ارائه می دهد.

برخی از جاروبرقی ها دارای ضمیمه هستند. اینها اغلب نیاز به کار اضافی دارند، مانند پر کردن آب شیرین و تخلیه فاضلاب، یا تغییر اتصالات داخلی و خارجی. با این حال، اکثر جاروبرقی های پیشرفته بین تمیز کردن و جاروبرقی در حال حرکت جابجا می شوند.

جاروبرقی رباتیک Watesan

محدودیت های جاروبرقی رباتیک

اول اینکه، جاروبرقی های رباتی مانند جاروبرقی های معمولی قدرت تمیز کنندگی و قدرت مانور را ندارند و نمی توانند تمام گوشه ها را به خوبی تمیز کنند. جاروبرقی های Neato دارای شکل مربعی برای جلوگیری از مشکل گوشه هستند، اما حتی آنها نیز محدودیت هایی دارند.

دوم، در حالی که جاروبرقی‌های ربات دارای حسگرهایی هستند که مطمئن می‌شوند چیزی را نیشگون نمی‌گیرند یا از پله‌ها پایین نمی‌افتند، باید قبل از شروع جاروبرقی، چیزهایی مانند طناب، بند کفش، و منگوله‌ها را از روی زمین جدا کنید. چیزی که می توان در غلتک ها گرفت، لباس های روی زمین نیست.

آیا ارزش خرید جاروبرقی رباتیک را دارد؟

آیا یک ربات جاروبرقی ارزشش را دارد؟

به طور کلی، جاروبرقی های روباتی گران تر از جاروهای شارژی یا سیمی هستند، زیرا شما برای راحتی اضافی که نیازی به جارو برقی ندارید هزینه می کنید، بنابراین باید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید بپردازید. مزایای آن. به خصوص اگر می خواهید یک تجربه ساده داشته باشید. جاروبرقی های رباتی برای نظافت سریع و منظم خوب هستند، اما جایگزینی برای تمیز کردن عمیق معمولی نیستند، زیرا سطح مکش یکسان نیست و باید با جاروبرقی استفاده شود.

جاروبرقی های روباتی دارای سطل های کوچک تری نسبت به بهترین جاروبرقی ها هستند، بنابراین باید دفعات بیشتری تخلیه شوند. توصیه می کنیم قبل از راه اندازی ربات جاروبرقی، مطمئن شوید که کابل شارژ، جوراب کثیف یا اشیاء دیگر روی زمین وجود ندارد.

اگر همه اینها برای شما مشکلی ندارد، پیشنهاد می کنیم یک جاروبرقی رباتی خریداری کنید.

چگونه از جاروبرقی های رباتیک به بهترین شکل استفاده کنیم؟

سیم ها را بردارید

بزرگترین خطر برای جاروبرقی های روباتیک سیم های برق و سایر سیم های خانگی است. این کابل برس ها و چرخ های چرخان ربات را به راحتی گره می زند و باید گره ها را با دقت باز کنید.

به همین دلیل بهتر است قبل از شروع جاروبرقی ربات، تا آنجا که ممکن است سیم های در هم پیچیده را پاک کنید. خوشبختانه محصولات زیادی وجود دارند که می توانند به مدیریت این طناب ها کمک کنند. در کوتاه مدت، یک اتصال دهنده ارزان این کار را انجام می دهد.

مراقب پرزهای فرش باشید

فرش های کرکی برای جاروبرقی های رباتیک نیز مشکل ساز هستند. بسیاری از اشکال اغلب توسط الیاف ضخیم فرش گرفته می شود.

برای جلوگیری از گیر کردن جاروبرقی ربات خود، قبل از شروع به تمیز کردن، لبه های فرش های ضخیم را بلند کنید. گزینه دیگر این است که تقریباً این قسمت از کف را برای ربات مسدود کنید. اگر ربات شما از این ویژگی پشتیبانی می کند، می توانید آن را در اپلیکیشن موبایل دستگاه پیدا کنید. آب و ربات ها رابطه خوبی با هم ندارند. دسترسی حیوانات به کاسه های آب و گیاهان گلدانی را تمیز یا مسدود کنید.

مراقب آب باشید

آب و وسایل الکترونیکی معمولاً به خوبی با هم ترکیب نمی شوند، بنابراین باید از آبی که ممکن است با جاروبرقی روی زمین تماس پیدا کند، آگاه باشید.

سنسور را تمیز نگه دارید

جاروبرقی های ربات از مجموعه ای از حسگرهای الکترونیکی برای هدایت دقیق خانه شما استفاده می کنند، از جمله امواج مادون قرمز، برج ها و حسگرهای لیزری، و همچنین حسگرهای نوری و دوربین های دیجیتال. با گذشت زمان، ربات شما و سخت افزار حسگر آن کثیف می شوند.

این کثیفی مانع از خواندن اثر فضای فیزیکی اطراف خود می شود. بنابراین تمیز کردن منظم بدنه و سیستم حسگر جاروبرقی بسیار مهم است. یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب به خوبی تمیز می شود. با این حال، ما به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از روش توصیه شده توسط سازنده، به دفترچه راهنمای ربات جاروبرقی مراجعه کنید. برخی از جاروبرقی های رباتیک می توانند زباله ها را خودشان تمیز کنند. اگر مال شما نمی تواند، آن را مرتب تمیز کنید.

زباله ها را تمیز کنید

 خدمات جاروبرقی بوش این است که  پایه های قابل شارژی دارند که می توانند خاک را نیز خالی کنند. اما این نیز یک ویژگی پیشرفته است که در بسیاری از ربات ها وجود ندارد. در بیشتر موارد جاروبرقی ربات شما یک محفظه گرد و غبار کوچک در خود دارد و بهتر است بعد از هر تمیز کردن آن را خالی کنید. اگر این کار را نکنید، توانایی جاروبرقی برای ادامه جذب کثیفی و زباله را کاهش می دهد.

حتی ربات‌های پیچیده با سطل‌های خالی ممکن است هر از گاهی مسدود شوند. بنابراین مهم نیست که ربات جاروبرقی شما چقدر زیبا باشد، همچنین باید به طور مرتب جاروبرقی آن را بررسی کنید تا از بروز هرگونه مشکل غیرمنتظره جلوگیری کنید.