سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

آیا این بام سبز لاهیجان {اشتباهات} را مرتکب می شوید؟

    نظر

سفر با هواپیما با رامسر کمتر از دو ساعت زمان میبرد. یعنی اگر با خودرو این مسیر را طی کنید، در طی نیم ساعت از رامسر به جنگل دالخانی میرسید. شهرنشینی و زندگی شلوغ و پرحاشیه این روزها، هر چقدر امکانات و آسایش را به زندگی ما آورده باشد، یک دارایی ارزشمند را از ما ربوده است و آن هم چیزی جز آرامش نیست. جنگل گیسوم بهعنوان یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در شمال ایران، امکانات خوبی را برای رفاه مسافران دارد. اما قصد سفر در هر فصلی را که داشته باشید این موضوع را در نظر بگیرید که گردنه حیران پر از پیچ و خم های تندی است پس باید در رانندگی در این جاده بسیار محتاط و دقیق عمل کنید مخصوصا که در اکثر مواقع حیران را مه غلیظی پوشانده و دید کمی برای رانندگی خواهید داشت. از سیاهکل مسیری پر پیچ و خم پیش رو دارید و پس از 45 کیلومتر به دیلمون خواهید رسید. این بنا بهدستور شاهعباس صفوی و در حدود سه قرن پیش ساخته شده است. و فاصله آن از جادده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است. امروزه این بنای تاریخی در شهرک ساحلی معروف هایکاشن واقع شده و این شهر در غرب نور و در فاصله کیلومتری نور و رویان قرار دارد. روستای کالج در شهرستان نور قرار گرفته و از توابع بخش رویان است. گیسوم نام روستایی دربخش اسالم از توابع تالش می باشد که نام این جنگل را به دلیل نزدیکی به این روستا گیسوم نامیده اند.این منطقه برای کسانی که عاشق طبیعت هستند عالی است چرا که قرار گرفتن دریا و جنگل در کنار هم از زیبایی های بی نظیر و فوق العاده طبیعت به شمار می آید. روستای کرسی از روستاهای بخش بلده از توابع شهرستان نور است. تمیشه نام پایتخت بخش ساحلی حکومت رویان بوده که بنای کنونی شهر نور بر آن قرار دارد.

Free photo urban city landscape برای بازدید از روستای یوش و جاذبه های دیدنی که در این روستا قرار دارد، گردشگران می بایست ابتدا از شهرستان نور وارد جاده رویان - بلده شوند تا در انتهای مسیر، هنگامی که به روستای بلده رسیدند، با استفاده از تابلوهای راهنما راهی روستای یوش در غرب بلده شوند. اگر در میان جاهای دیدنی نور میخواهید از قلعه پولاده بازدید کنید، کافی است نور را به سمت رویان ترک کرده وارد جاده رویان- بلده شوید یا از شهر نور راهی آمل و جاده هراز شده و در مقابل فیلبند، خروجی جاده بلده را مشاهده کنید. ولی قطعاً در فصلهای سرد سال، دمای هوا در روستای کرسی، چندین درجه زیر صفر است با این حال اگر به مناظر پوشیده از برف علاقه دارید، روستای کرسی، مقصد خوبی برای تعطیلات زمستانی است. او در سال 1372 فوت کرد و تصمیم گرفته شد تا پیکرش را در شهر ری دفن کنند اما در آن سال، پیکر نیما یوشیج به زادگاهش، روستای یوش آورده شد لذا به لطف نیما یوشیج، این روستا یکی از معروف ترین روستاهای شهرستان نور به شمار میرود. یکی از معروف ترین روستاهای شهرستان نور و مرکز استان مازندان، روستای یوش است. خرید ویلا در چمستان ارزان تر از بسیاری از شهرستانهای استان مازندران است. اگر از جاده هراز به سمت مازندران حرکت کنید، پس از آن که به آمل رسیدید، با حدود نیم ساعت رانندگی به سمت شهرستان نور، به چمستان میرسید. اگر ماشین شخصی دارید باید از رامسر وارد جاده تنکابن شده و حدود هفت کیلومتر برانید تا به سه راهی جنت آباد برسید. بطور کلی، اگر قصد اجاره ویلا در نور را دارید، بد نیست این نکته را بدانید که ویلاهای سمت جنگل قیمت کمتری نسبت به سمت دریا دارند. شما میتوانید برای شبمانی در روستای کندلوس به خانههای محلی اهالی روستا، مهمانسرای کندلوس بروید یا به صورت کمپینگ در این روستا اقامت کنید.

مصب رود گرگان، روستای خوجه لر، کوههای گلیداغ یا قله کوه علیآباد کتول. سه طرف آن به کوه میرسد و یک طرفش به دره. آهنگ های طالب طالبا در مایه درآمد سه گاه، امیری در مایه عشاق و دشتی و عروس سوار کردن در مایه ای از ماهور و بیات ترک از جمله جلوه های موسیقی در روستای کندلوس به شمار می روند. یکی از جذاب ترین بخش های روستای انارجار، آبشار تیسکول است. یک پیشنهاد خوب برای کسانی علاقه مند به طبیعت گردی و کوهنوردی هستند، کوه درفک یک فرصت بسیار خوب برای این افراد می باشند که علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر آن می توانید ساعاتی را به کوهنوردی در دامنه این کوه بپردازید که شیب نسبتاً ملایمی در بخش های پایه ای کوه دارد. طبق بررسیهای بهعملآمده ابتدا یکی از افراد تور غیرمجاز با اهالی روستای جواهردشت درگیری لفظی پیدا میکند که با میانجیگری افراد محل مسئله برطرف میشود. منطقه چمستان علاوه بر آرامش و طبیعت زیبایی که دارد، در نزدیکی جاذبههای گردشگری متنوعی هم قرار گرفته است که این مسئله یکی دیگر از دلایلی است که خرید ویلا در چمستان یک انتخاب عالی خواهد بود. در این منطقه دلچسب و دنج، میتوانید به آرامش طبیعت پناه ببرید.

با خرید ویلا در این منطقه، شما سکوت و آرامش جنگل را برای استراحت در اختیار دارید و هرموقع هوس آبتنی و آفتاب گرفتن در ساحل کردید، چند دقیقه بعد در ساحل دریای خزر خواهید بود. این بنای تاریخی از جمله یادگارهای دوران حکومت سلجوقیان است و تا دوران صفویان، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای مدتی هم در دوران صفویه و حکومت کیومرث، به عنوان مرکز حکومت انتخاب شده بود. قلعه پولاد شامل تمام بخشهای یک مجموعه حکومت محلی، از دروازه تا اصطبل و اتاقهای نگهبانی و دیده بانی است. این افراد در زمان حکومت نادرشاه از کرمانشاه به این منطقه آمده و نام آن را چمخاله نامیدند. به ویژه این امکان در فصول سرد سال باعث میشود تا این افراد از لذت شنا و تفریح در آب در این ایام نیز لذت ببرند. خیلی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلاتشان شمال کشور را انتخاب میکنند؛ چون از لحاظ سرسبزی و آب هوا منطقه بسیار خوبی است و جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد که یکی از این جاذبهها، پل ورسک است. این روستای زیبا در ارتفاعات 3000 متری از سطح دریا است و با اینکه منطقه ییلاقی به شمار میآید، خالی از سکنه نیست.

اگر هم از طرفداران پروپاقرص جاده چالوس باشید، بعد از اینکه حسابی از زیباییهای جاده چالوس لذت بردید، حدود یک ساعت بعد از چالوس و با عبور از دل جادههای جنگلی و زیبا، به منطقه خوش آب و هوا و هیجانانگیز چمستان میرسید. این جاده آسفالته با شیبی تند در غرب شهرستان رامسر و در امتداد دره و رودخانه باصفای صفارود قرار دارد و سفر در آن، تجربهای هیجانانگیز است. هنوز آثاری از این کاروانسراها در نزدیک ماسوله دیده میشود. هنوز هم این مسیر توسط کوهنوردان مورد استفاده قرار میگیرد و بقایای کاروانسراهای قدیمی، در کنار راه، قرار دارند. همانها که هنوز خبری از ردپای انسانها ندارند؟ روستای جواهرده به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی آب و هوایی معتدل و خنک دارد و در فصل تابستان هیچ خبری از گرما در آن نیست. فقط این توصیه را از ما داشته باشید که بهخاطر ییلاقی بودن منطقه، بهتر است در فصل زمستان به این منطقه سفر نکنید تا زمینگیر سرمای هوا و بارشهای شدید نشوید. چشمه باداب سورت را باید از عجایب طبیعی ایران برشمرد؛ چرا که علاوه بر زیبایی چشمنواز، یکی از مهمترین ویژگیهای این چشمهی پلکانی طبیعی، تفاوت هر چشمه با چشمههای دیگر به لحاظ رنگ، بو، مزهی آب و همچنین مساحت و عمق هر چشمه است. این پارک جنگلی از جذابترین جاهی دیدنی گرگان است که سهم گردشگری بالایی در این منطقه دارد و مکان مناسبی برای گردشگری و طبیعتگردی در نواحی شمالی ایران است.

یکی از این چشمه ها که در فاصله اندکی از روستا قرار گرفته است، چشمه لار می باشد. نکته مهم در اینگونه برنامه ها ، توجه به عایق بندی صحیح و اصولی پوشاک ، غذاها و سایر ملزومات مهم نظیر کیف کمکهای اولیه است. وقتی وارد جاده 70 کیلومتری اسالم می شویم، ترکیبی بی نظیر از جنگل، درختان، رودخانه، آبشار و کوه ها به چشم می خورد. این دریاچه دارای امکانات مختلفی نظیر رستوران و امکانات قایق سواری و ماهی گیری است. تالابی که آب آن شیرین است و با قایق سواری در آن میتوانید از طبیعت اطراف تالاب و تماشای لالههای مردابی لذت ببرید. در شمال ایران آبشارهای کوچک و بزرگی دیده می شود که هر کدام جلوه و زیبایی خاص خود را دارند. در حال حاضر تنها 30 میل به این شکل در ایران باقی مانده که به جرئت میتوان گفت میل گنبد مهمترین آنها است. از مهمترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی استان مازندران میتوان به آبشارهای آن اشاره کرد. چمستان یکی از بخشهای نور مازندران است که در 15 کیلومتری نور قرار گرفته. همانطور که میدانید شهرهای شمالی مقاصد مناسبی برای سفرهای تابستانه هستند. در مسیر چمستان به نور، روستاهای بسیار زیبا و متعددی وجود دارد که میتوانند گزینه مناسبی برای خرید ویلا ارزان باشند. از دیگر رودخانه های دشت لار میتوان به رودهای الرم، رود ورا رود، آب سیاه چال، چهل بره و آب امام پهنک اشاره کرد که همه آنها در تامین آب آشامیدنی بخش هایی از شهر تهران و اطراف آن نقش دارند.دشت و دریاچه لار آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسبی برای زندگی بسیاری از جانداران دارد. از جمله اشیائی که در این روستا کشف شده است میتوان به سفالهای زیبا و رنگارنگی مربوط به دوره سلجوقیان اشاره کرد، از این رو این روستا از لحاظ تاریخی بسیار حائز اهمیت است.

از بخشهای قلعه پولاد بلده میتوان به اتاقهای نگهبانی، برجهای دیده بان، اسطبل و اتاقهای شاه نشین اشاره کرد، اما به لطف کاوشهایی که در این قلعه صورت گرفته، ظروف سفالی و سیستمهای ذخیره و هدایت آب پیدا شده و گفته می شود در گذشتههای دور، قلعه پولاد بلده کاربرد نظامی و دفاع از شهر را داشته است. همچنین اگر در فصل پاییز نیز به این دشت سفر کنید مناظر فوق العاده را مشاهده خواهید کرد، میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین می ریزند و زمین را با رنگ های گوناگون خود دیدنی می کنند. حتما و حتما در پیک نیک در این منظره باصفا و دلنواز حواستان به پاکیزه نگه داشتن محیط باشد و زباله هایتان را در کیسه مخصوص زباله انداخته و در سطل های آشغال بیندازید. در ضمن از ریختن زباله های خود در این جنگل بکر خودداری کنید و در صورت مشاهده زباله برای کمک به محیط زیست پلاستیک برای جمع آوری زباله ها به همراه داشته باشید. اینجا همیشه مه گرفته است و طبیعتی بکر و زیبا دارد که شاید در کمتر جایی شبیهش را ببینید. اکثر جنگل های گیلان از کوه ها سربرآورده اند و فاصله دوری تا دریا دارند ولی جنگل گیسوم تنها جنگل در استان گیلان است که به ساحل زیبای خزر می رسد و تلاقی بین جنگل و دریا را به نمایش می گذارد و شما را محو تماشای خود می کند. از این جهت روستای کالج را در لیست جاهای دیدنی نور قرار دادیم که این روستای زیبا در ارتفاعات قرار گرفته و جز ییلاقات کمتر شناخته شده در استان مازندران است. در این مقاله از معرفی دیدنی های شمال قصد داریم تا یکی از مناطق بکر و زیباری ایران بنام چمستان که یکی از شهرهای استان مازندران است برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

در حال حاضر روستای کالج به عنوان سکونتگاه دائمی استفاده نمیشود زیرا در زمستان، هوای بسیار سردی دارد و بارش برف، ارتباط این منطقه را با مناطق دیگر، غیر ممکن میسازد. تابستانهای این روستا بسیار کوتاه و معتدل هستند و در فصل زمستان، پوشیده از برف میشود. این قلعه در زمانهای دور به عنوان یکی از پایگاههای قدرتهای محلی شناخته میشد. قلعه ملک بهمن که در قسمتهای قبل گفتیم و تخریب شده است در بالای همین آبشار است. مزیت اصلی این روستاها نزدیکی به دریا است؛ به طوری که هر چه به سمت نور حرکت کنیم، امکان خرید ویلا رو به دریا در چمستان بیشتر میشود. این شهر از سمت شمال به بخش مرکزی سیاهکل و خرارود، از سمت جنوبغربی به رودبار، از جنوبشرقی به شهرستان پیرکوه و از شرق به بخش اتاقور لنگرود میرسد. این بقعه در روستای آهودشت، در3کیلومتری شرق چمستان واقع شدهاست. تنوع گونه ای و طبیعی بودن در پارک جنگلی سی سنگان، در مقایسه با پارک جنگلی نور و موارد مشابه بیشتر است و اشکوب بندی بالاتری دارد این پارک که در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد ، از شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز ، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا محدود می شود.

در این مقاله قصد داریم به معرفی دشت لار دماوند یا همان پارک ملی لار بپردازیم؛ یکی از مناطق حفاظتشده ایران که اکوسیستم کوهستانی مرتفع و آبی دارد. برای خرید ویلا در شمال بهتر است مناطق مختلف هر شهرستان را به طور کامل بشناسید تا براساس بودجه و توقعی که از شرایط آب و هوایی دارید، اقدام به خرید ویلا کنید. برای خرید ویلا در هریک از روستاهای چمستان میتوانید از کارشناسان زبده زومیلا کمک بگیرید. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در 25 کیلومتری جنوب چمستان،پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش شده? واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون شهر چمستان هستند. آب گرم لاویج دو قسمت مجزای زنانه و مردانه دارد که هر کدام از استخرها حدو بیست نفر گنجایش دارند. این دریاچه آرام و آرام بخش به خاطر اینکه در دل جنگل پدید آمده برای گردشگران منظره رویایی نقاط استوایی را در ذهن تداعی می کند و یکی از ناب ترین سوژه ها برای کسانی که آثار زیبای هنری خلق می کنند و به نقاشی کشیدن علاقمند هستند یا کسانی که دوست دارند با عکاسی از مناظر طبیعی خاطرات شیرینی برای خود و دیگران ثبت کنند، همچنین کسانی که مثل من از پیاده روی لذت می برند می توانند قسمتی از مسیر رسیدن به دریاچه ی سد خاکی الیمالات را که از بین درخت های بلند قامت و سر به آسمان فرو برده و سرسبز می گذرد در کمال آرامش قدم بزنند و از دنیایی از سکوت و زیبایی لذت ببرند و با چشماندازهایی منحصر به فرد یکی از بهترین لحظات عمرشان را در این نقطه سپری کنند و برای مدتی روح را از ناآرامی های زندگی ماشینی بیمه کنند. پارک جنگلی کشپل با سقفی که از درختان بلند پوشیده شده شناخته میشود. ترکیب درختان سربه فلک کشیده در بالای سر و چشمههای کوچک و بزرگ آب در زیر پاها، محیطی شبیه به یک رویا را برای شما تداعی میکند.