سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

کاربرد و خواص فولاد 316


ورق فولاد 316 مهفا فولاد ضد زنگ نیکل کروم آستنیتی و حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است. مولیبدن موجود در این روغن باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و جذب یون کلرید و همچنین مقاومت آن در برابر دماهای بالا می شود.

این آلیاژ به ویژه در محیط های اسیدی و در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای سولفوریک، هیدروکلریک، استیک، فرمیک و تارتاریک و همچنین سولفات های اسیدی و کلریدهای قلیایی مقاوم است.

ورق فولادی 316 در طبیعت بسیار بادوام است. تهیه آن آسان است و مخلوطی تمیز محسوب می شود و قابلیت اشتعال خوبی دارد. فولاد ضد زنگ درجه 316 مقاومت بسیار بالاتری در برابر برمید، کلرید، اسید سولفوریک، ید و اسیدهای چرب در دماهای بالاتر نسبت به سایر گریدهای فولاد ضد زنگ نشان می دهد.

از صفحات فولادی حاوی مولیبدن نیز می توان در تولید و نگهداری داروهای حساس استفاده کرد. این مشکل از سلامت این آلیاژ ناشی می شود.

316 برنامه های کاربردی ورق فولادی

رایج ترین کاربردهای ورق فولادی 316 در ساخت لوله های اگزوز، اجزای کوره، مبدل های حرارتی، اجزای موتور جت، فرآوری شیمیایی، تجهیزات دارویی، اجزای شیر و پمپ، مخازن، کاغذ، تجهیزات و قطعات نساجی و فرآوری می باشد. آنها بر محیط زیست تأثیر می گذارند، آنها در دریا قرار دارند.

316 انواع ورق فولادی

ورق استیل 316 شامل گرید L 316 نیز می باشد که از نوع کم کربن آن می باشد.


ورق L 316

این ورق فولادی کم کربن 316 است. محتوای کربن پایین این گرید رسوب کاربید را در نتیجه جوشکاری به حداقل می رساند. بنابراین، از این نوع آلیاژ برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی، حتی در صورت نیاز به جوش استفاده می شود.

صفحات فولادی 316 و 316L نسبت به 304 در برابر خوردگی و دماهای بالاتر مقاومت بیشتری دارند. این نوع ورق فولادی با عملیات حرارتی سخت نمی شود، اما به راحتی می توان آن را شکل داد و کشید.

مشخصات ورق فولاد 316

برخی از خواص ورق فولادی 316 عبارتند از:

ورق فولادی 316 حاوی مولیبدن است و در دسته آستنیت قرار می گیرد.

این آلیاژ اغلب در بخش دریایی استفاده می شود زیرا در برابر خوردگی مقاوم است و حتی می تواند در شرایط سخت دریایی استفاده شود.

این آلیاژ هنگام استفاده در دماهای مختلف (از 425 تا 860 درجه سانتی گراد) می تواند در برابر بارش کاربید مقاومت کند.

از آنجایی که ورق فولادی 316 در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، در مصارف مختلف تجاری و صنعتی و در محیط های دارای کلرید بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.