سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

خلاصه سریال کمپانی

    نظر

مدت زمان سلسله اطلاعیه های شرکت بر اساس گزارش سایت خبری پارت نیوز؛ سریال Company یک ژانر تاریخی، درام، جاسوسی و معمایی است که در سال 2007 در ایالات متحده منتشر شد و مایکل سالامون آن را کارگردانی کرد. از بازیگران این فیلم می توان به کریس اودانل، مایکل کیتون و آلفرد مولینا اشاره کرد.

خلاصه ای از سری این شرکت

داستان سریال خارجی از سال 1955 شروع می شود. اما بعد از آن به سال های قبل در سال 1950 فرار می کند. در نهایت داستان در سال 1991 به پایان می رسد. سریال این شرکت 4 دهه است و بر اساس یک رمان نوشته شده است. داستان این رمان برگرفته از مجموعه «کمپانی» به رسوایی ها و اتفاقات عجیب دوران جنگ سرد می پردازد.

جاسوسان دوجانبه که در دوران جنگ سرد و خوشبختانه نقش مهمی داشتند، به نظر می‌رسد بزرگترین نقطه ضعف سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هستند. همچنین این داستان همواره سوژه مناسبی برای خلق آثار ادبی و سینمایی بوده است. سری Spy and Lust این کمپانی مجموعه ای از فیلم های جاسوسی با ساختار داستانی جالبی است.

کمپانی مجموعه ای سه قسمتی درباره فعالیت های سیا در دوران جنگ سرد است. این سریال بر اساس رمان پرفروشی به همین نام نوشته رابرت لیتل ساخته شده است. داستان سریال از سال 1955 شروع می شود و به سال 1950 باز می گردد و در سال 1991 به پایان می رسد و در بازه زمانی 41 ساله قرار دارد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، آثار زیادی در مورد جنگ جهانی دوم نوشته شد که به آن جنگ سرد و جنگی که در پی آن رخ داد نیز گفته می شود. جنگ سرد اصطلاحی است که به نبرد بین اطلاعات آمریکا و روسیه پس از جنگ جهانی دوم اطلاق می شود.

زمان تحویل سری شرکت

کریس اودانل

سریال کمپانی از پنجشنبه 20 آبان 1391 ساعت 23:00 از شبکه تماشا پخش می شود. اگر این قسمت را از دست دادید، می توانید آن را در ساعت های 5، 11 و 17 از این شبکه تماشا کنید.

دانلود سریال شرکت

دلیل اینکه این رقابت شدید ابرقدرت ها را جنگ سرد می نامند این است که برخلاف سایر جنگ ها، در این نبرد از کمترین سلاح و تجهیزات و سلاح های جنگ کلاسیک استفاده شده است. اکشن سریال «کمپانی» در زمانی اتفاق می افتد که خطوط طرفین درگیری به وضوح مشخص است. بر اساس رمان سریال «کمپانی» بر اساس رمانی به همین نام اثر «رابرت لیتل» ساخته شده است.

این سریال مانند یک نمونه خیلی موفق از 10 درام آمیخته با مشکلات روانی نیست، بلکه یک داستان جاسوسی و هیجان انگیز است که پیشرو ژانر رویداد است. ویژگی بارز این سریال شخصیت ها هستند. شخصیت این سریال بیشتر سعی می کند واقع گرایانه باشد تا قهرمانانه و این نیز عاملی برای جذابیت سریال های این کمپانی است. رویدادهای واقعی وقایع و اتفاقاتی که در رمان و بعدها در فیلمنامه سریال «شرکت» رخ داده است، بر اساس اتفاقات واقعی نوشته شده اند، اما دستخوش تغییرات جدی شده اند و با واقعیت فاصله دارند.

نقد و بررسی سریال آمریکایی این شرکت

بازیگران سریال کسب و کار

سریال Company یکی از جذاب ترین ژانرهای فیلم و سریال در ژانر جاسوسی است. تاریخچه سینما و ادبیات جاسوسی به دوران جنگ جهانی دوم و جنگ سرد برمی گردد. بنابراین فیلم‌های جاسوسی از زمان سینمای صامت به یک ژانر محبوب و جذاب برای سینماگران تبدیل شده‌اند. برای اولین بار فیلمسازان انگلیسی یک سری فیلم خبری درباره جاسوسان آلمانی ساختند و پس از آن این نوع سینما ظاهر شد.

ژانر جاسوسی هیجان انگیز و معمایی تلفیقی از هیجان، تعلیق و معماهای کوچک و بزرگ است. اما عنصر اصلی و نیروی محرکه داستان های جاسوسی احساسات و اتفاقات هیجان انگیز است. حوادث ریز و درشتی که در قالب اتفاقات جنایی جالبی در آثار ظاهر می شود. با این حال، دنیای جاسوسی به دلیل اتفاقات و اتفاقاتی که در درون آن رخ می دهد، مانند جنایت، سرقت، تعقیب و موارد مشابه، ژانری پرمشغله و جذاب است. جیمز باند و مردی که آلفرد هیچکاک را بسیار می‌شناخت، استاد تعلیق و احساسات در سینما محسوب می‌شود. او به دلیل تبحر در خلق آثار مهیج همواره یکی از بهترین خالقان آثار جاسوسی بوده است.

معرفی فیلم هایی در ژانر سریال های شرکتی

آلفرد مولینا

سه تا از مهم ترین فیلم های او به نام های «مردی که خیلی می دانست»، «پرده ها در حال افتادن» و «سی و نه پله» به این سبک ساخته شد. از طرفی یان فلمینگ نویسنده سریال جیمز باند نیز یکی از افرادی بود که نقش مهمی در ایجاد و توسعه این ژانر داشت. مجموعه فیلم های جیمز باند را می توان یکی از مهم ترین آثار ژانر جاسوسی دانست. ژانر جاسوسی نیز یکی از ژانرهای محبوب فیلمسازی، بهترین فیلم های جاسوسی دوران پس از جنگ جهانی دوم و در دوران اوج جنگ سرد بود. جاسوسی از سرمای 1965 مارتین ریت یکی از بهترین نمونه های این سبک است.

از دیگر آثار قابل توجه در این ژانر می توان به فیلم هایی مانند The Quiller Notes محصول 1966 مایکل اندرسون، Where Eagles Dare محصول برایان جی هوتن در سال 1968، دونده ماراتن ساخته جان شلی زینگر در سال 1967، جاده حلقه، خیاط، "سرباز" اشاره کرد. ، جاسوس" (2011)، به کارگردانی توماس آلفرسون، "مونیخ" (2005)، کارگردانی استیون اسپیلبرگ، "بازی جاسوسی" (2001)، به کارگردانی تونی اسکات. فیلم های جاسوسی و مجموعه های تلویزیونی اقتباسی "The Enterprise"، مانند همانطور که بسیاری از آثار جاسوسی بر اساس یک رمان ساخته شده اند، در واقع بسیاری از بهترین آثار این ژانر اقتباس های سینمایی از رمان ها هستند.

دلیل این امر شاید ویژگی های این نوع فیلم ها باشد. در واقع، این ژانر به شدت به متنی قوی نیاز دارد که بتواند ظرافت های این مدل داستانی را درک کند. بنابراین فیلم جاسوسی را مدیون نویسندگان مشهور رمان های جاسوسی از جمله نویسنده جیمز باند، یان فلمینگ می دانند. در واقع ژانر جاسوسی از دهه 60 و ورود جیمز باند به پرده سینما تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ژانرهای فیلم شده است، بنابراین از دهه 90 سرمایه گذاری های مناسبی برای تولید این ژانر و فیلم انجام شده است. مجموعه فیلم های Mission Impossible نیز در این ژانر ساخته شده است.