سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

راه های طبیعی برای افزایش تعداد اسپرم چیست؟

    نظر


طبق گفته فرازطب، هر 1 میلی لیتر مایع منی باید حاوی حدود 20 میلیون اسپرم باشد. هنگامی که تعداد اسپرم کمتر از مقدار مشخص شده باشد، به این وضعیت الیگوزواسپرمی می گویند. به طور کلی با کاهش تعداد اسپرم و تولید اسپرم های نامناسب و بی کیفیت، احتمال ناباروری مردان افزایش می یابد.

عوامل مختلفی در الیگوزواسپرمی نقش دارند، مانند:

مشکلات هورمونی

عفونت تناسلی

مجاری منی و اختلاف بین آنها

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها

عفونت در غده پروستات

نوشیدن الکل

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و تشعشعات

استفاده از داروها و برخی داروها

شما نباید در این مورد خیلی هیجان زده شوید. زیرا در طب سنتی راه های زیادی برای تقویت اسپرم وجود دارد. در این مقاله بهترین راه های تقویت اسپرم در طب سنتی ذکر شده است که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

تقویت اسپرم با خوردن تخمه آفتابگردان و کدو در طب سنتی

خوردن منظم تخمه آفتابگردان و کدو تنبل باعث تقویت اسپرم و در نتیجه افزایش باروری مردان می شود. بنابراین افرادی که می خواهند تعداد اسپرم خود را افزایش دهند باید هر روز یک فنجان تخمه آفتابگردان خام یا کدو تنبل بخورند.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف ماست

وجود باکتری لاکتوباسیلوس در ماست باعث تقویت اسپرم و افزایش باروری می شود. علاوه بر این، ماست حاوی ویتامین B12 است که مانند ماست در تقویت اسپرم مردانه نقش دارد.

تقویت اسپرم در طب عامیانه با خوردن بادام

بادام نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه حاوی روی و اسیدهای آمینه است که برای رشد و تقویت اسپرم ضروری است. بنابراین استفاده از بادام در تقویت میل جنسی مردان و به ویژه اسپرم نقش دارد.

تقویت اسپرم با مصرف سیر در طب سنتی

سیر در طب سنتی به دلیل خاصیت تقویت کننده اسپرم شناخته شده است. وجود ترکیباتی به نام آلیسین، علاوه بر افزایش تحمل اسپرم، باعث بهبود جریان خون در دستگاه تناسلی مردان می شود. ویتامین B6 موجود در سیر به تنظیم هورمون های جنسی و کاهش از دست دادن اسپرم کمک می کند. برای لذت بردن از این اثر سیر می توانید روزانه 1 تا 2 حبه سیر بخورید. همچنین می توانید با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از فواید سیر بهره مند شوید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با استفاده از انار

آنتی اکسیدان های موجود در انار باعث کاهش مالون دی آلدئید می شوند. این ماده به اسپرم آسیب می رساند. اگر به طور مرتب از انار استفاده کنید، نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد و تقویت اسپرم مردان دارد. از دیگر فواید انار می توان به: بهبود گردش خون، افزایش انرژی و درمان بیماری های مختلف اشاره کرد. برای لذت بردن از این میوه ها که در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید از آب انار تازه بدون افزودن شکر یا چیز دیگری استفاده کنید.

برای تقویت اسپرم طب سنتی با حبوبات

آجیل سرشار از اسید فولیک است که در طب سنتی به تقویت اسپرم و حفظ سلامتی کمک می کند. از آخرین تحقیقات سطوح پایین اسید فولیک اسپرم را در برابر آسیب آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این، این افراد کروموزوم های کمتری در اسپرم خود نسبت به افرادی که سطوح طبیعی اسید فولیک دارند، دارند. بنابراین، اگر می خواهید اسپرم خود را قوی کنید و نمی خواهید اسپرم غیرطبیعی تخمک مادر را بارور کند. آجیل نیز انتخاب خوبی است.

تقویت اسپرم در طب سنتی با ورزش منظم

ممکن است ورزش کرده باشید یا بدانید که به تازگی برای تناسب اندام تمرین کرده اید. اگر ورزش هر روز انجام شود، می تواند به افزایش تعداد و استقامت اسپرم کمک کند. بر اساس نتایج یک مطالعه دیگر، افرادی که به مدت 15 ساعت در هفته ورزش متوسط ??داشتند، نسبت به افرادی که ورزش نمی کردند، اسپرم بیشتری داشتند. حالا همه چیز به شما بستگی دارد. یک ساعت در روز ورزش کنید وگرنه تحرک و تعداد اسپرم شما کاهش می یابد.

تقویت اسپرم در طب سنتی با چای سبز

چای سبز به طور کلی در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. خاصیت تقویت کننده اسپرم چای سبز به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که باعث افزایش کیفیت و کمیت اسپرم می شود. اگر به مقدار کم مصرف شود، می تواند در افزایش باروری و تحرک اسپرم نیز نقش داشته باشد. از طرف دیگر، چای سبز در دوزهای بالا عوارض جانبی دارد. یک تا دو قاشق چایخوری چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. کنار بگذارید تا خنک شود؛ سپس آن را بنوشید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با خوردن گردو

بر اساس نتایج مطالعات متعدد، علاوه بر کپسول سمنکس، گردو نقش مهمی در افزایش تعداد اسپرم دارد. گردو علاوه بر بهبود تحرک و مورفولوژی، مشکلات مربوط به کروموزوم در اسپرم را کاهش می دهد. خاصیت تقویت کننده اسپرم گردو به دلیل وجود ماده ای به نام آرژنین است که باعث افزایش تولید اسپرم می شود. مصرف روزانه حدود 75 گرم گردو به مدت 3 ماه می تواند نتایج مطلوبی به شما بدهد.


تقویت اسپرم در طب سنتی با استفاده از لیمو

ویتامین C فواید زیادی برای حفظ سلامت اسپرم دارد. ویتامین C می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را افزایش داده، آن‌ها را بارورتر کند و همچنین تحرک آن‌ها را افزایش دهد. ویتامین C موجود در لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از تجمع اسپرم جلوگیری می کند. برای بهره مندی از فواید ویتامین C در تقویت اسپرم، آب سه عدد لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر روز بنوشید.

تقویت اسپرم با خوردن موز در طب سنتی

موز حاوی آنزیمی به نام بروملین است که ترشح هورمون های جنسی را تنظیم می کند. علاوه بر این، موز حاوی ویتامین های A، B1 و C است که در تولید اسپرم موثر بوده و استقامت آنها را افزایش می دهد. برای بهره مندی از این خواص موز، حداقل 2 تا 3 عدد موز متوسط ??در روز بخورید. می توانید از موز به عنوان میوه یا ترکیبات دیگر استفاده کنید.