سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

اطلاعاتی در مورد ترکیب عطرها


عطر مخلوطی از مواد معطر است که می تواند طبیعت منحصر به فرد و زیبایی را برای افراد ایجاد کند. این ترکیب متعادل و دقیق دارای ساختاری ثابت است که هر یک از اجزای آن نقش خود را در دستیابی به بوی کلی و مطبوع ایفا می کند. به طور کلی می توان گفت که عطر فقط مخلوطی از موادی نیست که بوی خوبی داشته باشد و ترکیبات مختلفی داشته باشد.

در عطرسازی علاوه بر هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص، باید دارای پیش نیازهای فنی خاصی از جمله: قدرت، پخش و ماندگاری باشند.


علاوه بر این، عطر باید ویژگی اصلی خود را در طول تبخیر حفظ کند. یک عطر شخصی خوش ساخت را می توان ساعت ها پس از استفاده روی پوست تشخیص داد. عطرهای طراحی شده برای محصولات کاربردی و مصرفی باید به اندازه کافی بادوام باشند تا برای مواد شوینده کاربردی، لوازم آرایشی و محصولات پاک کننده مناسب باشند. آنها همچنین باید از نظر شیمیایی در محصول نهایی پایدار باشند.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد معطر محدود به ساخت عطر نیست بلکه در تولید بسیاری از محصولات مانند صابون، بهداشت، زیبایی و آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.

رعایت معیارهای فوق جزء ضروری هنر عطرساز است و نیازمند سالها کار اختصاصی است. پس از سالها کار تخصصی، تجربه لازم برای فرمولاسیون عطرهای اصل و آماده به دست می آید.

هیچ دو عطرسازی دقیقاً به یک شکل کار نمی کنند. نقاشان و موسیقی همچنین سبک متفاوتی از تکنیک عطرسازی را که در زمان خلق آنها مرسوم بود، تجسم می‌دادند. این تکنیک ها متفاوت و متفاوت از یکدیگر هستند. مانند نقاشی های سنتی فرانسوی قرن هفدهم، مکاتب امپرسیونیسم و ??کوبیسم با یکدیگر متفاوت هستند.

همه هنرها به فرم ها و ساختارهای خودشان بستگی دارند. لذتی که از تماشای نقاشی‌های مونه یا گوش دادن به سمفونی موتسارت می‌گیریم با ساختاری که خالق اثر ایده‌اش را در آن سازماندهی می‌کند تعیین می‌کند. بسیاری از این ساختارها از طریق تجربه و درک مستقیم به دست می آیند. نیازی نیست بدانیم چرا این ساختارها به خوبی با هم کار می کنند. برعکس، کافی است بدانید که موثر هستند. این ساختارها بخشی از سنت ها و تجربیاتی هستند که تاریخ هنر را می سازند. هنگامی که یک ساختار موفق کشف می شود، الهام بخش مطالعات دیگر می شود. این ساختار موفق دیگر در دست خالق آن نیست. اما سمفونی از بسیاری جهات اثر هایدن است. اما تقریباً تمام سازندگان بزرگ پس از او از آن به عنوان وسیله ای برای خلق آثار خود استفاده کردند. به طور مشابه، در عطرسازی، عطرسازان عطرهای خود را بر اساس اشکال اصلی سنتی مانند شیپر، گل، آلدهید و آکوردهای شرقی تولید می کنند. این محتوا در فصل 12 پوشش داده خواهد شد. کارهایی که به شکل سنتی انجام می شود رایحه ای جدید و بدیع برای مصرف کننده غیر متخصص محسوب می شود. در سال‌های اخیر سبک‌ها و تکنیک‌های طراحی جدیدی ابداع شده‌اند که مانند دیگر انواع هنر از ساختارهای سنتی فاصله گرفته‌اند.

در دنیای غرب با تولید محصولاتی مانند عطرسازی، «ادکلن»، «مایع مجارستانی»، محصولات و مایعات تهیه شده از عصاره گیاهانی مانند رزماری و آویشن.

اسطوخودوس شروع شد. این محصولات از ترکیب نسبتاً ساده ای از اسانس های حاصل از تقطیر اجزای گیاه با الکل تهیه می شدند.

این ترکیب شامل «تثبیت کننده ها»، مشک با منشأ حیوانی، تنتورهایی مانند «کهربا مایع» و «مشک زباد»، مواد بالزامیک مانند بنزوئین و مر، مواد شیرین مانند وانیل و تونکا و مایعات حاصل از روغن های شستشو است. نیز پیوست. در پایان قرن نوزدهم، سنتز مواد شیمیایی معطر، علاوه بر اختراع "استخراج با حلال" از مواد گیاهی، توسعه آهسته سبک ها و تکنیک های دنیای مدرن عطرسازی را آغاز کرد.

در آغاز این قرن، بسیاری از ساختار سنتی عطرهای باستانی حفظ شده است. "مواد طبیعی تر و تازه تر" مانند "ترنج" و "لیموستون" با سایر روغن های ضروری ترکیب می شوند تا بخش زیادی از فرمول را تشکیل دهند که با تثبیت کننده های حیوانی و بالسان تکمیل می شود. "مواد صنعتی تازه کشف شده" و وانیلین؛ کومارین،

"هیدروکسی سیترونلال"، "واتیوریل استات" و "متیل یون" و همچنین "اسانس خالص" گلها در ترکیبات موجود است. عطرهای جدیدی در دسترس عطرسازان قرار گرفت و الهام بخش نسل جدیدی از عطرسازان شد. شالیمار یکی از چشمگیرترین نمونه های لوازم آرایشی است که به این شکل ساخته شده است.

کم کم مواد صنعتی از جمله آلدئیدهای چرب و بسیاری از نت‌های گلی ایجاد شدند. پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم زمان های مهمی برای عطرسازی بود و این دوران الهام بخش خلق عطرهای جدید بود. مواد طبیعی عمدتا به عنوان یک یادداشت اصلاح کننده و غنی کننده استفاده می شود. محصولات صنعتی به عطرسازان اجازه می دهد تا به طور منظم رابطه بین مواد با فراریت های مختلف در عطرها را مطالعه کنند. این ماده از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و کاربرد خوبی دارد. این رویکرد نوعی تکنیک ایجاد می کند که توسط عطرساز بزرگ ژان کارلز ایجاد شده است.

کارلز عطرهای خود را با استفاده از آکوردهای تجربی انتخاب شده بر اساس ساختار "توت پایه" خلق کرد و نت پایه ای متشکل از مواد فرار کمتر ایجاد کرد. «نت میانی» یا نت اصلاحی، «نوسان متوسط» و «نت اولیه» نوسانات بالایی دارند. عطرهایی مانند Keno، Ma Grief، Le Aire de Temps و Cabochard منعکس کننده این ساختار هستند. تاثیر این ساختار را می توان در بسیاری از عطرهای اخیر مشاهده کرد. همه این عطرها بافتی شفاف و کیفیتی سه بعدی دارند که ما را به دل عطر می برد.

در طول بیست سال گذشته، این سبک از عطرها به تدریج به نسل جدیدی از عطرها بر اساس ترکیبی کاملاً متفاوت تبدیل شده است. سبکی که نزدیک به کار سوفیا گرگمان است. این سبک از مواد نسبتاً کمی (در برخی موارد چهار یا پنج) در رشته های ساده استفاده می کند. برخی از این مواد 80/80 حجمی را تشکیل می دهند. علاوه بر این ساخت ساده، از بسیاری از مواد دیگر از جمله پایه ها و مواد طبیعی استفاده می شود. پایه ها و مواد طبیعی غنا و پیچیدگی مورد نیاز برای تکمیل هویت یک عطر را اضافه می کنند. عطرهای امروزی ممکن است فاقد زیبایی شناسی عطرهای گذشته باشند. با این حال، آنها این مزیت را دارند که بوی آنها کم و بیش بدون تغییر باقی می ماند. بوی عطر تا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض اولیه باقی می ماند.

ویژگی های  مقالات عطرسازی برای عطرهای مصنوعی


عطرها یا عطرهای مصنوعی عطرهایی هستند که به روش شیمیایی تولید می شوند و جایگزین یک یا چند عنصر شیمیایی می شوند. ماندگاری عطرهای شیمیایی بیشتر از عطرهای طبیعی است. زیرا انواع مواد شیمیایی به دلیل ساختار مولکولی آنها مورد استفاده قرار می گیرد که باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود.

بوهای شیمیایی به اشکال مختلفی وجود دارد.

گروهی از این عطرها با خلوص بالا به صورت مایع در قوطی‌های آلومینیومی با وزن‌های مختلف و با نام‌های بسیار متفاوت (کمی بیش از ده هزار نام مختلف) تولید و به فروش می‌رسند. از کرم ها و صابون ها و همچنین در حالت خالص برای خوشبو کردن بدن و بدن استفاده می شود.

دسته دیگری از عطرهای مایع با نام عمومی «ادکلن» و با تنوع بیش از چند هزار نام تجاری مختلف در بازار وجود دارد. همان عطرهای مایع خالص که گفته شد، علاوه بر لاک های مخصوص و نگهدارنده های مخصوص، در شیشه ها و جعبه های مختلف تولید و عرضه می شود. ادکلن ها عموما ماندگاری کمتری نسبت به عطر دارند و برای سهولت در استفاده در بطری های اسپری عرضه می شوند.

گروه دیگری از عطرهای همین دسته، اسپری های دئودورانت بدن و هوا هستند که در اشکال، انواع و غلظت های مختلف مشابه مواد تشکیل دهنده عطر در بازار موجود است. علاوه بر این، گازهای ویژه در کپسول های فلزی مخصوص ذخیره می شوند.

مانند ادکلن دارای اسپری است که با فشار گاز داخل کپسول به سمت بیرون هدایت می شود و با فشار بالا اسپری می شود.