سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

نقش تبلیغات شبکه های اجتماعی در افزایش فروش

    نظر

در حال حاضر با وجود پیشرفت فناوری، سوشیال مدیا یا شبکه های اجمتاعی، تحولی در زندگی انسان ها فراهم کرده و تبدیل به فرصتی عالی برای برای ارتباط و شبکه سازی بین افراد و کسب و کارها شده تا دوستان، مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهند. شبکه های اجتماعی و اهمیت حضور در آن و نیز بازاریابی، تبلیغات، خرید ممبر ایتا از نکاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

محسنات فعالیت در شبکه های اجتماعی

حضور در سوشیال مدیا با رسانه های سنتی بسیار متفاوت است. به طور کلی، هزینه های تبلیغات آنلاین نسبت به رسانه های سنتی کمتر و مخاطب آن بیشتر است.
با فعالیت و تبلیغ در شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری جذب کانال شما می شوند که با تعامل و جلب اعتماد آنها می توانید فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
ایتا یک پیام رسان ایرانی است که کاربران زیادی به آن پیوسته اند.
اگر می خواهید فعالیت در ایتا را شروع کنید، بهتر است نام و آدرس زیبایی برای کانال خود انتخاب کنید. عکسی مرتبط و جذاب برای کانال خود پیدا کنید.
با نوشتن توضیحاتی مختصر و مفید درباره کانال خود با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، تا اطلاعات خوب و کاملی درباره کانال در اختیار مخاطب قرار گیرد.
بهترین شیوه این است به این سوال پاسخ دهید که چه هدفی باعث شده که شما کانال خود را ایجاد کنید و بر اساس هدف خود محتوای مورد نیاز کانال را تهیه کنید برای اینکه دنبال کنندگان کانال فروشگاهی توقع مشاهده محتوای متفاوتی با یک کانال سرگرمی دارند.
کانال‌های عمومی مثل اخبار و سرگرمی چون جذاب‌ترند طبیعتا نسبت به کانال‌های تجاری جذب ممبر بیشتری دارند.
اگر در حال برنامه ریزی برای راه اندازی کانالی برای کسب‌وکارتان هستید، توجه به این نکته داشته باشید که برای رشد کانال خود نسبت به کانال های عمومی لازم است که تبلیغات بیشتری داشته باشید.
برای جلوگیری از ریزش اعضای کانال لازم است مطالب و محتوای جذاب تری را منتشر کنید.
توصیه می کنیم قبل از هر کاری، هدف های خودتان از بازاریابی و تبلیغات در ایتا را مشخص کنید تا قادر باشید بازدهی تبلیغات را بهتر بسنجید.
یکی از اهداف شما می تواند افزایش عضویت کاربران باشد. یا اهداف دیگری مانند معرفی برند، معرفی محصولات و خدمات، افزایش فروش، افزایش سطح تعامل با کاربران و ... باشد. یک یا چند مورد از این اهداف می تواند برای شما محقق شود.
با توجه به اینکه شما انگیزه و اهدافتان را از قبل تعیین کردید، بنابراین راحتتر می شود برای کانالتان کمپین تبلیغاتی را طراحی و اجرا کرد. بهتر است بدانید که طراحی و اجرای یک کمپین افزایش عضویت کانال با کمپین بازاریابی فرق می کند.

اهمیت بازاریابی در سوشیال مدیا

بازاریابی سوشیال مدیا در حقیقت همان استفاده از ابزارهای پلتفرم های شبکه های اجتماعی می باشد برای جذب مخاطب و افزایش فروش کاربرد دارد.
به این ترتیب با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، فعالیت ها، محصولات، خدمات و برند خود را به مخاطبان ارائه می کنید. یکی از مزیتهای این ساز و کار ارسال مطلب های شما به دیگران می باشد، در صورتی که بینندگان آن را بپسندند.
به لطف عضویت میلیون‌ها نفر در ایتا، این پلتفرم به جایگاهی مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما تبدیل شده است.
افزایش بهبود وفاداری مشتریان، کسب اطلاعات از مخاطبان و دنبال کنندگان و ارتباط دو سویه با بازدیدکنندگان از مزایای حضور در سوشیال مدیا می باشد.

چطور برای کانال ایتا خود تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در پلتفرم ایتا را می توانید به روشهای مختلفی انجام دهید. می توان پذیرفت که تبلیغ پاپ آپ ایتا یکی از پرطرفدارترین روش های جذب ممبر و بازدید است.
بهتر است بدانید که ممبرها در این شیوه به اختیار و تمایل خود و پس از دیدن کانال عضو می شوند و به همین خاطر از پست ها بازدید کرده و اگر پستی را دوست داشته باشند آن را برای دیگران هم ارسال می کنند. این ممبرها احتمالا از شما خرید داشته باشند.
مطالب کانال پیش و پس از تبلیغات باید به نوعی باشد که ممبرها را راغب به خرید کند. برگزاری مسابقه و چالش و همچنین اجرای طرح های تخفیف می تواند به بیشتر شدن فروش شما کمک کند.
انجام تبلیغات مستمر را کنار نگذارید چونکه اجرای کمپین های تبلیغاتی علاوه بر افزایش ممبر کانال به افزایش فروش منجر می شود. تعداد ممبر کانال یکی از معیارهای ارزیابی محبوبیت کانال در ایتاست چرا که هر چه این تعداد بالاتر باشد به این معنی است که افراد بیشتری کانال را پسندیده اند و به آن پیوسته اند. همین امر سبب می شود تا افراد دیگر راحتتر به شما اعتماد می کنند و عضو کانال شما می شوند و از شما خرید می کنند.

برنامه تولید محتوا

بدون ساخت محتوای جالب و موثر، جذب ممبرها و ماندگاری اعضا دست نیافتنی به نظر می رسد. به همین دلیل ساخت محتوا نیازمند استراتژی و خط مشی است.
توصیه می شود برای دست یافتن به این هدف میزان پست ها و زمان بندی انتشار آنها را از قبل مشخص کنید.
اگر ریزش اعضا کانال زیاد می شود کافیست که در محتوا اصلاحاتی اعمال کنید به این علت که ممبرها محتوای شما را نپسندیدند که در کانال نمی مانند.